اختلاف دولت و مجلس موجب گرفتاری بیشتر مردم می‌شود

نماینده مردم سراب و مهربان در خانه ملت دیروز در نطق پیش از دستور، پیروزی خون بر شمشیر را به پیروزی زیبایی بر زشتی‌ها و پیروزی حزب‌‌ا... بر شیطان تشبیه کرد و گفت: این وعده خداوند است که اگر هر گروهی از رهبر راستین خود پیروی کند، حق او مسلما پیروزی است. لذا امیدواریم مسوولان کشور نیز از این چشمه هدایت و ولایت بسیار بهره‌مند شوند. به گزارش «ایسنا»، امیر صنعتی مهربانی افزود: آنچه ملت غیور و شریف ایران را از دیگر جوامع متمایز می‌سازد، حمایت از چراغ‌های هدایت و رهبری است. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گذشت ۲۷سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با وجود سفارش رهبران دینی، بعد از گذشت این مدت، هنوز کام مردم و به ویژه مردمی که در دور افتاده‌ترین نقاط کشور زندگی می‌کنند به شیرینی نگراییده است.

وی افزود: نه تنها وعده‌های چندین ساله دولتمردان تحقق پیدا نکرده بلکه روز به روز بر مشکلات مردم اضافه شده است. در صورتی که این مردم در تمامی صحنه‌ها و در زمان ناملایمت‌ها در کنار دولتمردان بودند و در مصائب و رنج‌ها بیش از آنها متحمل درد و رنج شدند.

صنعتی در مثالی گفت: در زمان انتخابات مردمانی که در دور افتاده‌ترین نقاط کشور زندگی می‌کنند، به دموکراسی بودن ایران اعتبار افزون‌تری می‌بخشند، اما بعد از انتخابات رفتار مسوولان به گونه‌ای دیگر است.

وی با اشاره به فرمایش‌های امام راحل (ره) و بیان این گفته ایشان که ما خود باید کشورمان را بسازیم، گفت: متاسفانه در این بین مشکلی وجود دارد و آن هم نداشتن سیستم کارآمد و تعریف‌شده برای اداره کشور است. چراکه سیستم اداره‌کننده فعلی اعم از مجلس، دولت و قوه قضاییه به هیچ عنوان جوابگوی مشکلات مردم نیست. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درست نبودن تقسیم بودجه در کشور را نیز عاملی برای گرفتار شدن نمایندگان در وزارتخانه در جهت چانه‌زنی برای حل مشکلات حوزه انتخابیه‌شان دانست و گفت: به نظر می‌رسد که در زمان اصلاح قانون اساسی به یک مطلب توجه نشده است. زیرا زمانی که نخست وزیر را حذف می‌کردند باید ریاست جمهوری را جایگزین نخست وزیری می‌کردند. به اعتقاد وی، وزرا تنها زمان رای با نمایندگان همدلی دارند و مردم هیچ نقشی در رابطه با مسوولان خود ندارند.

صنعتی اختلاف دولت و مجلس را اجتناب‌ناپذیر و موجب گرفتاری بیشتر مردم دانست و گفت: این مورد نیازمند تدبیر و فکری اساسی است. البته کشورهایی وجود دارند که این مساله را با محور قرار دادن یکی و تبعیت دیگری حل کردند. نماینده مردم سراب و مهربان در خانه ملت با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش تصریح کرد: بعد از ۲۷سال دیگر نمی‌توانیم هیچ بهانه‌ای را از هیچ شخصیتی بپذیریم. لذا امروز روز عمل است و از مسوولان انتظار خواهیم داشت. صنعتی خطاب به رییس جمهور نیز اظهار داشت: مردمی که شما از آنان سخن می‌گویید، ما نیز نمایندگان همان مردم هستیم و خواسته‌های ما خواسته‌های مردم است. وی با تاکید بر این گفته شهید مدرس که عظمت ملت همان عظمت مجلس شورای ملی است، گفت: طبق گفته ایشان هر ملتی بزرگواری و عزتش بسته به عزت شورای ملی است. لذا هرکسی که ملت را بزرگ بخواهد باید مجلس شورای ملی او را هم بزرگ و با عظمت بخواهد. نماینده مردم سراب و مهربان در پایان با تاکید بر این‌که نمایندگان و دولت در عزت و سربلندی ملت و توسعه پایدار کشور هدف مشترک دارند، از رییس جمهور تقاضا کرد تا در این هدف مشترک به یاری هم بشتابند تا همه با هم جامعه اسلامی را بسازند.