نرخ سود بانکی را به 5 درصد می‌رسانیم
محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری اسلامی ایران در جمع مردم نیر گفت: کاهش نرخ سود بانکی در راستای اجرای عدالت است لذا دولت مصمم است تا سود تسهیلات بانکی را تک رقمی و به 5درصد برساند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید دست در دست هم کشور را بسازیم، گفت:‌ عدالت، توکل به خدا، کار و تلاش‌ و مجاهدت از مهم‌ترین راه‌های ساختن کشور است. به گفته وی، یکی از موانع اجرای عدالت، سود بالای بانکی است و وقتی این سود بالا باشد، همه مردم نمی‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
رییس‌جمهوری ادامه داد: متاسفانه تسهیلات بانکی برخی مواقع در اختیار افراد خاص قرار می‌گیرند و آنها با تجارت و خرید و فروش، عملا باعث افزایش تورم می‌شوند که این اقدام آنها ضد عدالت است. به گفته احمدی‌نژاد، کاهش نرخ سود بانکی در راستای اجرای عدالت است تا همه مردم از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند.
رییس‌جمهور با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تسهیلات ارزان قیمت را به طور عادلانه در سراسر کشور توزیع کنیم، تصریح کرد: نباید این طور باشد که عده‌ای رقم‌های خاص را برداشت کنند، اما عده‌ای از مردم و روستاهای دور دست دسترسی به منبعی نداشته باشند، به همین خاطر دولت مصمم است این سیستم را اصلاح کند.

احمدی‌نژاد در هجدهمین سفر استانی دولت خبر داد
نرخ سود بانکی را به ۵درصد کاهش می‌دهیم
رییس‌جمهوری گفت: دولت نهم در راستای برقراری عدالت در کشور دست برخی افراد سودجو را از بیت‌المال کوتاه کرده است.
دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر سه‌شنبه در هجدهمین سفر استانی خود به استان اردبیل در اجتماع مردم مشکین‌شهر، افزود: برخی‌ها می‌نویسند که فعالیت‌های دولت موجب ایجاد تورم و بیکاری در جامعه شده است ولی کسی به کوتاه شدن دست این افراد از کیسه بیت‌المال اشاره‌ای نمی‌کند.
وی برقراری عدالت در جامعه را یکی از دشوارترین بخش‌های برقراری حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: در همین راستا دولت تسهیلات بانکی را سهمیه‌بندی کرده است تا بدون هیچگونه تبعیضی در بین استان‌ها توزیع نماید.
رییس‌جمهوری به اختصاص ۷۲۰‌میلیارد ریال تسهیلات به شهرستان مشکین‌شهر اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات ارزان قیمت، به جوانان این منطقه اختصاص یافته تا در زمینه اشتغال و رفع بیکاری آنان هزینه شود.
وی افزود: اگرچه این رقم اعتبار بالایی است، ولی در مقابل همت جوانان این منطقه رقم پایینی محسوب می‌شود.
احمدی‌نژاد، ایجاد یک واحد آموزش عالی برای تحصیل جوانان این شهر، بخشودگی بدهی کشاورزان، آغاز عملیات اکتشاف مس و ایجاد دو سالن ورزشی ویژه پسران و دختران را ازجمله طرح‌هایی دانست که در جلسه هیات دولت برای این شهرستان پیش‌بینی شده است.
سود بانکی بالا ضدعدالت است
رییس‌جمهوری همچنین در جمع مردم «نیر» گفت: سود بانکی بالا ضد عدالت و از موانع توزیع عادلانه تسهیلات می‌باشد.
دکتر محمود احمدی‌نژاد افزود: همه مردم نمی‌توانند از تسهیلات بانکی به دلیل بالا بودن سود بانک‌ها استفاده کنند و این امر اشتغال و آبادانی را تحت شعاع قرار داده و تورم را به دنبال دارد.
رییس‌جمهوری گفت: دولت مصمم است سود تسهیلات بانکی را درکشور تا تک رقمی شدن کاهش دهد و این سیاست تا کاهش سود بانکی به نرخ پنج‌درصد ادامه خواهد داشت.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به سهمیه‌بندی تسهیلات ارزان قیمت افزود: امسال 200‌میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت جهت اشتغال جوانان شهرستان نیر اختصاص یافته است.
رییس‌جمهوری گفت: این شهرستان دارای بهترین منابع، چشم‌اندازها و آب‌های معدنی می‌باشد که سرمایه‌گذاری، مشارکت و جذب سرمایه‌گذاران را می‌طلبد.
وی افزود: با توجه به استعدادها و توانایی‌های این شهرستان مقرر شده است. پنج‌میلیارد ریال برای دهکده گردشگری این شهر گفت: سرمایه‌گذاری شود و سه‌میلیارد ریال نیز برای تسریع در عملیات شهرک تخصصی آب در این شهرستان اختصاص یافته است.
وی گفت: تخصیص اعتبار برای گازرسانی به شهر کورائیم در جلسه هیات دولت در اولویت است و اعتبار لازم برای آغاز طرح مطالعاتی فاضلاب نیر هم تامین خواهد شد.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: در آینده نزدیک یک سالن ورزشی ویژه بانوان در این شهرستان احداث می‌شود.
احمدی‌نژاد دیروز همچنین به شهر «پارس‌آباد» رفت و در جمع مردم این شهر گفت: ایجاد زمینه‌های اشتغال در کشور یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی و مسوولان است.
دولت، مجلس و مردم همگی باید دست به دست هم داده و در یک مجاهدت همگانی با معضل خانمان‌برانداز بیکاری مقابله کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال دولت برنامه‌های متعددی در دست اجرا دارد که یکی از مهم‌ترین آنها توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت است و در همین راستا این تسهیلات سهمیه‌بندی شده و سهم هر استان و شهرستانی مشخص شده است.
احمدی‌نژاد گفت: امروز بزرگ‌ترین مسوولیت ما این است که همگی دست به دست هم داده و ایران را آباد کنیم و ساختن ایرانی آباد تنها در سایه همدلی، تلاش، مجاهدت و برپایه عدالت امکان‌پذیر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال برای شهرستان پارس آباد، ۷۴۰میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال جوانان در نظر گرفته شده است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: مدیران بانک‌ها و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه دارند بودجه‌های اشتغالزا را بدون پیچ و خم اداری و هرگونه پارتی بازی و تبعیض در اختیار جوانان قرار دهند.
رییس‌جمهوری گفت: علاوه بر این بودجه عمرانی این شهرستان نیز نسبت به پارسال ۷۷‌درصد افزایش یافته و در نظر داریم این اعتبارات در سال آینده نیز به همین میزان افزایش پیدا کند.
وی افــزود: در شهرستان پارس آباد باید فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی فراوانی انجام گیرد که یکی از آنها احداث سد عمارت و ایجاد شبکه‌های پایین دست برای انتقال آب سد خداآفرین، تجهیز گمرک پارس آباد و بیمارستان این شهرستان و سالن‌های ورزشی ویژه پسران و دختران است.
احمدی‌نژاد گفت: در همین راستا با تصویب هیات دولت سهام شرکت‌های کشت و صنعت این منطقه نیز باید بین مردم شهرستان مغان تقسیم شود.
بحث انرژی هسته‌ای
رییس‌جمهوری دیروز همچنین پس از دیدار و گفت‌و‌گو با مردم پارس‌آباد به شهرستان بیله‌سوار رفت. احمدی‌نژاد در جمع مردم این شهرستان در خصوص انرژی هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دسترسی پیدا کرده و آن را حفظ کرده و از دست نخواهد داد.
محمود احمدی‌نژاد، افزود: آنهایی که فکر می‌کنند با برخی اظهارات و قیافه گرفتن‌های خود می‌توانند ما را از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای محروم سازند، سخت در اشتباه هستند.
وی ادامه داد: استفاده از انرژی هسته‌ای حق مسلم ایران است و همه ملت ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانند.
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: من به دنیا اعلام می‌کنم آنهایی که چند هزار کیلومتر آن‌ طرف‌تر نشسته‌اند و با توطئه و فتنه‌گری قصد دارند جلوی سازندگی ایران را سد نمایند بدانند ملتی که با دست خالی و با اتکا به همت جوانان خود توانست قله‌های انرژی هسته‌ای را فتح کند، قادر است ایران را ساخته و به قله‌های رفیع پیشرفت نیز برساند.
رییس‌جمهوری همچنین به تلاش همه جانبه دولت و عزم ملی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان اشاره کرد و گفت: امروز دولت تمام توان خود را بسیج کرده و مجلس و سایر قوا نیز باید کمک کنند تا برای جوانان اشتغال مناسب ایجاد شود.
دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: در سال جاری 385‌میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به شهرستان بیله‌سوار اختصاص یافته که در جلسه هیات دولت در اردبیل به این میزان افزوده خواهد شد.
رییس‌جمهوری، حل مشکل مردم با منابع طبیعی به نفع مردم این شهرستان، تکمیل و تجهیز گمرک، افزایش بودجه عمرانی این شهر به میزان ۶۰درصد در سال جاری، تجهیز بیمارستان و احداث سالن‌های ویژه بانوان و آقایان را از دیگر تصمیماتی دانست که هیات دولت برای شهرستان بیله‌سوار در نظر گرفته است.
رییس‌جمهوری در جمع مردم گرمی نیز، گفت: کشورهای جنگ طلب که همواره در فکر آتش‌افروزی در نقاط مختلف دنیا هستند باید از شورای امنیت سازمان ملل اخراج شوند.
عدم صلاحیت آمریکا و انگلیس
دکتر محمود احمدی‌نژاد افزود: آمریکا و انگلیس باید بدانند دوره زورگویی در دنیا و حاکمیت بر ملت‌ها با استفاده از زور بمب و سلاح به‌سر آمده است.
وی یادآور شد: امروزه دوران انسانیت و منطق و گفت‌و‌گو بر دنیا حاکم شده و کسانی که بخواهند با سنگ‌اندازی خود مانع از برقراری صلح و آرامش در جهان شوند، صلاحیت حضور در شورای امنیت را ندارند.
احمدی‌نژاد خطاب به سازمان ملل و دبیرکل این سازمان گفت: آمریکا و انگلیس که در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه و مظلوم لبنان این رژیم را حمایت کردند، باید به میز محاکمه کشیده شوند.
وی تصریح کرد: سازمان ملل باید خسارات وارده به کشور لبنان را که بالغ بر چهار‌میلیارد دلار می‌شود را از این دو کشور و رژیم صهیونیستی گرفته و به کشور لبنان پرداخت نماید.
رییس‌جمهوری از لبنان به عنوان پرچم برافراشته وجدان‌های پاک انسان‌های متعالی و آزاده جهان یاد کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با جنایات بیشمار خود در لبنان و فلسطین نشان داد که پرچمدار شیاطین است.
دکتر احمدی‌نژاد همچنین ساختن کشور را یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی کشور عنوان کرد و افزود:
در همین راستا اجرای عدالت در توزیع اعتبارات و تسهیلات بین تمام نقاط مختلف کشور از مهم‌ترین محورهای سازندگی کشور است.
وی ایجاد اشتغال برای جوانان را از دیگر برنامه‌های مهم دولت نهم عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۵۱۰‌میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال به شهرستان گرمی در سال جاری اختصاص یافته است.
رییس‌جمهوری اسلامی ایران، افزایش 60‌درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان گرمی، اجرای طرح‌های راهسازی، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان گرمی، تامین آب آشامیدنی، اجرای شبکه‌های انتقال آب کشاورزی، اختصاص بودجه خشکسالی، بخشودگی بدهی‌های کشاورزان، توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای سالن‌های ورزشی برای دختران و پسران را از برنامه‌های دولت در این شهرستان عنوان کرد.