«محمود خسروی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیش‌بینی کرد، شرکت ایرانسل، با حدود دو ماه تاخیر از شهریور ماه که قرار است نخستین سیم‌کارت‌های خود را واگذار کند، این کار را انجام دهد. «ارنست کیلوآن» نماینده شرکت، MTN شریک خارجی ایرانسل در ایران، گفت که این شرکت بنا دارد نهم شهریورماه واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی خود را از سه شهر بزرگ تهران، تبریز و مشهد آغاز کند و سپس به‌تدریج واگذاری را به شهرهای دیگر تسری دهد.

طبق پروانه عملیاتی شرکت «ایرانسل» اپراتور دوم تلفن همراه، این شرکت باید تا ششم شهریورماه امسال، فروش سیم‌کارت‌های با کد ۰۹۲۵و ۰۹۲۶را آغاز و تا پایان ششم آذرماه نیز دو میلیون و ۲۰۰هزار شماره ۱۵۰هزار تومانی در ۲۴۸شهر کشور واگذار کند.

خسروی، معاون وزیر ارتباطات، با بیان اینکه «ایرانسل نخواهد توانست واگذاری نخستین سیم‌کارت‌های خود را طبق‌موعد مقرر واگذار کند»، افزود: قرار بود هفته قبل جلسه‌ای را با ایرانسل برگزار کنیم که چون مدیر عامل آن در سفر بود، جلسه را در هفته دیگر برگزار می‌کنیم.

وی ادامه‌داد: در آن جلسه درباره تاریخی که ایرانسل برای آغاز به کارش اعلام می‌کند، مستنداتی خواهیم خواست و تا این مستندات را ارزیابی نکنیم نمی‌توانیم اجازه بهره‌برداری دهیم.

محمود خسروی، که مدیر دولتی پروژه اپراتور دوم تلفن همراه نیز هست، خردادماه گذشته گفته بود که هنوز بسیاری از تجهیزات ایرانسل از جمله آنتنهای BTS آن نصب نشده و تا این شرکت نتواند کیفیت لازم را برابر مقررات و پروانه خود ارائه دهد، نمی‌توانیم اجازه دهیم که کار خود را آغاز کند.