افزایش رکود در بازار کامپیوتر تهران

گروه کامپیوتر - با پایان فصل تابستان و آغاز مدارس میزان خرید و فروش قطعات و سیستم‌های کامپیوتر در بازار کاهش می‌یابد و این در حالی است که طی هفته‌های اخیر بازار کامپیوتر تهران بی‌رونق بوده است. به گزارش خبرنگار ما فعالان بازار افزایش رکود در بازار را به دلیل نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و برگزاری نمایشگاه جیتکس دبی پیش‌بینی می‌کنند.در این میان قیمت برخی از قطعات کامپیوتر به علت کاهش تقاضا در بازار کاهش یافته است اما برخی دیگر نیز دچار افزایش قیمت شده‌اند.

به گفته برخی از فروشندگان بازار کامپیوتر قیمت قطعات از جمله سی‌پی‌یو و مادربورد افزایش یافته که علت اصلی آن بالا رفتن قیمت جهانی این قطعات است.کارشناسان معتقدند در ماه رمضان بازار بعد از افطار تعطیل می‌شود و شروع فصل مدارس و کاهش استفاده دانش‌آموزان از کامپیوتر نیز موجب کاهش خرید در این بازار می‌شود.

از سویی برخی کارشناسان دو ماه آینده را بهترین زمان برای خرید برخی قطعات با قیمت ارزان‌تر می‌دانند.پیش‌بینی می‌شود رکود حاکم در بازار و کاهش حجم خرید و فروش تا اواخر آبان ماه سال جاری ادامه یابد. این در حالی است که آغاز نمایشگاه جیتکس دبی نیز بر بازار تهران تاثیر فراوانی دارد.

از آنجایی که اکثر قطعات و اجناس کامپیوتر از طریق دبی وارد ایران می‌شود در زمان برپایی جیتکس و حضور اکثر مدیران شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه، معاملات در بازار ایران کاهش یافته و متوقف می‌شود.