فهرست جدید ‌گارانتی‌های غیرمعتبر گوشی‌های تلفن‌همراه اعلام شد

رییس مرکز امور بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اسامی دیگر ‌گارانتی‌های غیرمعتبر گوشی‌های تلفن‌همراه را اعلام کرد. محمدحسن نعمت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: بعد از بررسی‌های انجام شده، گارانتی‌های ارس، سیماسرویس و ایرافون از دیگر گارانتی‌های غیرمعتبر شناخته شدند که خریداران، باید علاوه بر اسامی‌ گارانتی که پیش از این اعلام شده و شامل گارانتی‌های ایرانیان، پارس‌تل، پارسه، پارس‌پویش، نوین، ‌امارات، ‌آریان‌تل، آریاتل و سیما بود، در خرید خود به این اسامی‌ نیز توجه کنند.

وی یادآور شد: در برخی از این گارانتی‌ها خدمات مادام‌العمر یا شرایطی وجود دارد که عجیب و دور از انتظارات است.

وی در ادامه از متوقف کردن واردات گوشی تلفن‌همراه نوکیا توسط ایراتل که یکی از نمایندگی‌های رسمی آن بود‌، خبر داد و افزود: این موضوع به‌دلیل وضعیت نابسامانی که در بازار گوشی تلفن‌همراه حاکم شده، اتفاق افتاده است.

رییس مرکز امور بازرسی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این که گوشی معتبر باید نمایندگی معتبری نیز داشته باشد که درواقع این نمایندگی به شرکت‌های اصلی تولیدکننده وصل است، اظهار داشت: خریداران باید با توجه به این اسامی ‌دقت لازم را در تهیه گوشی تلفن‌همراه خود داشته باشند و کالایی را خریداری کنند که از گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و قانونی برخوردار باشد.