موزیلا بتای Firefox 2.0 را به روز کرد

موزیلا نسخه آزمایشی جدیدی از فایرفاکس ۰/۲ منتشر کرده است که نسخه اصلی آینده مرورگر open source این سازمان به حساب خواهد آمد. بتای ۲ از نسخه ۰/۲ فایرفاکس دارای رابط کاربری بهبود یافته و نسخه محدود شده‌ای از قابلیت پشتیبانی در برابر حملات فیشینگ است که موزیلا قصد دارد آن را در نسخه بعدی مرورگر خود قرار دهد.

این نسخه بتا ۲ همچنین دارای قابلیت‌های پیشرفته جست‌وجو، کنترل کننده دیکته صحیح فرم‌های وب و امکان جست‌وجوی هم‌زمان در چند Tab متعدد است.

این بتا احتمالا آخرین نسخه بتای فایرفاکس ۰/۲ خواهد بود.

تولید کنندگان اکنون در حال برنامه‌ریزی هستند تا بتوانند نسخه نهایی را در تاریخ ۱۹ سپتامبر آماده کرده و محصول کامل شده را تا پایان اکتبر به بازار عرضه کنند.

موزیلا و مایکروسافت هر دو در حال تلاشند تا هرچه سریع‌تر کار انتشار به‌روزرسانی‌های مهم نرم‌افزار مرورگرهای خود را به پایان رسانند. اواخر هفته گذشته، مایکروسافت نخستین نسخه کاندیدی IE۷ خود را منتشر کرد و انتظار می‌رود که نسخه نهایی ویرایش جدید آن را نیز تا پایان سال ارائه دهد.

آمار نشان داده است که در حال حاضر ۱۳درصد از جست‌وجوگران وب از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنند و IE مایکروسافت میزان ۸۳درصد از کاربران نت را به خود اختصاص داده است.