گوشت قرمز کیلویی 3800 گوشت‌مرغ کیلویی 1300 تومان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از آغاز توزیع گوشت قرمز، گوشت‌مرغ و تخم‌مرغ به قیمت مناسب و به میزان نامحدود برای تنظیم بازار محصولات مصرفی توسط این شرکت تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد. صدرا... دولت، با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، گفت: «بدین منظور عرضه و توزیع گوشت مرغ به قیمت ۱۳۰۰ تومان در سراسر کشور آغاز شده است».

وی در مورد اینکه تمام میزان گوشت‌مرغی که برای عرضه در نظر گرفته شده، تولید داخل است، افزود: «توزیع مرغ به میزان نامحدود و براساس تقاضای بازار به سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام در سراسر کشور تحویل می‌شود».

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره توزیع گوشت گوساله نیز گفت: «توزیع گوشت قرمز گوساله از هفته آینده در سراسر کشور به قیمت کیلویی ۳۶۰۰ تومان به صورت عمده و ۳۸۰۰تومان خرده فروشی آغاز خواهد شد». به گفته وی، توزیع گوشت قرمز در استان‌ها و شهرستان‌های کشور از هفته آینده آغاز خواهد شد و این درحالی است که این اقدام در تهران از هفته گذشته آغاز شده است.وی در مورد عرضه تخم‌مرغ افزود: توزیع تخم‌مرغ از امروز (دیروز) به قیمت کیلویی ۶۸۰ تومان عمده فروشی و ۷۲۰ تومان خرده فروشی براساس میزان تقاضای بازار آغاز می‌شود.

به گفته وی، این محصولات در تهران توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار و تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری توزیع می‌شود. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ابراز امیدواری کرد که با توزیع گوشت مرغ، قرمز و تخم‌مرغ در سراسر کشور شاهد کاهش قیمت این محصولات درماه مبارک باشیم. وی افزود: طرح توزیع گوشت مرغ، قرمز و تخم‌مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان برای رفاه حال مردم ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر بازرگانی:

برای تامین ارزاق عمومی هیچ مشکلی نداریم

همچنین معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی از عرضه ۱۰هزار تن مرغ منجمد با قیمتی حدودکیلویی ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰ تومان خبر داد. احمد طاهری با بیان این مطلب که طرح ضربتی مرغ با همکاری و مشارکت شرکت پشتیبانی دام وزارت کشاورزی از دیروز آغاز شده، اظهار کرد: در این طرح مرغ از سوی شرکت پشتیبانی با قیمتی حدود کیلویی ۱۳۰۰ تومان عرضه می‌شود و مصرف‌کننده می‌تواند گوشت‌مرغ را کیلویی ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰ تومان خریداری کند. وی افزود: این گوشت‌ها به شکل بسته‌بندی شده و کاملا بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که استقبال خوبی هم از سوی مردم شده است.

طاهری افزود: به دلیل گرمای تابستان جوجه ریزی کمتری صورت گرفته است و افزایش قیمت گوشت‌مرغ نه تنها در سال جاری بلکه در سال‌های گذشته هم وجود داشت. وی افزود: در ابتدا ۱۰هزار تن گوشت‌مرغ با قیمت یاد شده در بازار عرضه می‌شود و زمانی که این میزان عرضه شد ۱۰هزار تن دیگر نیز با همین قیمت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. به گفته وی توزیع چنین کالاهایی در گذشته تنها به منظور مصارف مردمی بوده اما در سال جاری تمهیداتی اندیشیده شد تا برخی صنوف به عنوان مصرف کنندگان انبوه نیز از این مورد استفاده کنند. طاهری با اشاره به اجرای طرح ضیافت در ماه رمضان گفت: محوریت ۹۰درصد اجرای این طرح به عهده خود مردم است. وی گفت: برای تامین ارزاق عمومی مانند برنج، روغن و قند و شکر هیچ مشکلی نداریم. کالاهای ارزاق عمومی قبلا ذخیره سازی شده و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی اظهار کرد: تولیدکنندگان روغن در ماه رمضان، این محصول را با ۱۰ تا ۱۵درصد تخفیف به واحدهای صنفی ارائه می‌دهند. وی در پاسخ به این سوال که برای تنظیم بازار چه زمانی به برنامه باثباتی خواهیم رسید؟ گفت: برای تنظیم بازار باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود.

نماینده مجلس:

عرضه مرغ از سوی دولت موجب تعدیل قیمت گوشت‌مرغ در بازار می‌شود

نماینده مردم چناران و طرقبه نیز در این رابطه گفت: عرضه مرغ گوشتی از سوی دولت، موجب تعدیل قیمت گوشت‌مرغ در بازار خواهد شد. دکتر محمد دهقان گفت: وزارت بازرگانی با وارد کردن مرغ گوشتی با قیمت ۱۳هزار و ۶۰۰ریال به بازار، درصدد کاهش قیمت گوشت‌مرغ و ممانعت از افزایش بی‌رویه قیمت است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت‌مرغ به صورت ناخواسته و بی‌رویه بوده است، گفت: در شهریور ماه بنا به دلایلی شاهد افزایش مصرف مرغ هستیم که این امر در عرضه و تقاضا و افزایش قیمت آن موثر است. وی بیان کرد: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و دان نیز در بالا رفتن قیمت مرغ گوشتی بی‌تاثیر نبوده است.

این نماینده مجلس با اشاره به رکود بازار و خسارات وارده به مرغداران در اواخر سال ۱۳۸۴و اوایل سال جاری، گفت: در این دوره شاهد دوران سیاهی برای مرغداران در کشور بودیم که متاسفانه خسارات وارده به آنان جبران نشد. وی اظهار کرد: به نوعی می‌توان این افزایش ناگهانی را ناشی از همین امر دانست زیرا با توجه به افزایش مصرف در شهریور ماه فرصتی برای جبران خسارات وارده به مرغداران به وجود آمده است. وی بااشاره به عزم دولت بر کاهش و ممانعت از افزایش تورم در کشور گفت: تاکنون تلاش دولت و مسوولان ممانعت از افزایش قیمت اقلام مصرفی اولیه بوده و اثرات مثبتی را هم به بار آورده است. قیمت گوشت‌مرغ درچند روز اخیر در استان خراسان رضوی به کیلویی ۲۰هزار ریال افزایش یافته است.