متهمی که در شهرستان مراغه با همدستی شخص دیگری، زنی را به قتل رسانده بود، پس از گذشت ۵ سال در حمام خانه‌اش دستگیر شد. به گزارش ایسنا، بیست و دوم خرداد ماه سال‌جاری، پرونده‌ای از شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری شهرستان مراغه با موضوع ادامه تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری بر روی میز معاونت آگاهی شهرستان مراغه قرار گرفت.

در این پرونده آمده بود: سوم آبان ماه سال ۸۰ ، شخصی به هویت «ف ـ خ» با همدستی فرد دیگری به نام «ح ـ د» در شهرستان مراغه اقدام به قتل عمد زنی با هویت «رخساره ـ ن» کرده است.

بنابر تحقیقات پلیسی، این دو متهم با استفاده از روسری «رخساره»، وی را خفه کرده بودند.

این در حالی بود که پس از وارد عمل شدن کارآگاهان معاونت آگاهی شهرستان مراغه با تشکیل اکیپی از عوامل مجرب، ماموران موفق شدند، پس از مدت زمان کوتاهی «ح ـ د» را شناسایی و دستگیر کنند.

این متهم به قتل در بازجویی‌هایی پلیسی به ارتکاب قتل «رخساره» با همدستی «ف» معترف شد.

بدین ترتیب تحقیقات پلیسی جهت دستگیری متهم دیگر ادامه داشت تا این که مشخص شد: «ف» از مراغه متواری شده است، از این رو اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی مخفیگاه وی صورت دادند که پس از گذشت ماه‌ها از وقوع حادثه مشخص شد که متهم به شهرستان قم متواری شده و در مکان نامعلومی سکونت می‌کند.

این در حالی است که با گذشت بیش از ۵ سال از وقوع حادثه، ماموران آگاهی مطلع شدند، «ف» در منزل مسکونی واقع در خیابان جوادالائمه (ع) سکونت دارد.

براین اساس بلافاصله ماموران وارد عمل شده و به موقعیت مذکور اعزام شدند، اما در بررسی‌ها مشخص شد که آدرس متعلق به محل سکونت قاتل نبوده است، از این رو پرونده تا دستگیری متهم به قتل و به دست آمدن سرنخ‌هایی از وی همچنان باز بود تا این که طی تحقیقات گسترده و با کمک منابع خبری، سرانجام در یازدهم شهریور ماه سال جاری، مخفیگاه متهم واقع در منطقه نیروگاه شناسایی شد و پس از انجام تعقیب و مراقبت منزل، محل سکونت وی تحت نظر قرار گرفت.

بدین ترتیب پس از حصول اطمینان نسبت به صحت مخفیگاه متهم و به دنبال مراجعه «ف» به محل، ماموران پلیس در عملیاتی غافلگیرانه، متهم را در حمام خانه‌اش دستگیر کرده که جهت انجام تحقیقات در اختیار معاونت آگاهی مراغه قرار گرفت.

براین اساس متهم در جریان بازجویی‌های به عمل آمده به جرم ارتکابی اعتراف کرد و پرونده متشکله جهت بررسی تحویل مقامات قضایی شد.