دکتر غلامعلی حدادعادل، دیروز در نطق پیش از دستور، با تبریک

فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی(عج) به مقام معظم رهبری و همه مسلمانان جهان و با بیان این‌که ملت ما در ایام میلاد امام دوازدهم جشن و سرور خود را به اوج می‌رسانند، گفت: ملت ما با این جشن و سرور پیامی به جهان می‌دهند و آن این است که درمان دردهای جهان، دین و دینداری است. رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به این حقیقت است که سرانجام باید ایمان به خدا اساس اداره جهان قرار گیرد. به گفته وی، این حقیقتی است که هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، بیشتر ثابت می‌شود. حدادعادل افزود: امروز به خوبی آشکار شده است که نه علم، نه دموکراسی و نه آزادی و نه چیزهای دیگر، امروز در غرب به جای خدا نشسته‌اند، هیچ‌یک توانایی اداره جهان را ندارند و برای انسان سعادت را تامین نمی‌کنند. رییس مجلس با بیان این‌که «تنها ایمان به خداست که می‌تواند انسان را نخست در درون اصلاح کند» گفت: اگر انسان در درون اصلاح شود یعنی جان اصلاح شود، ‌جهان اصلاح می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که منتظران خوبی برای آن منتظر باشیم و با اصلاح خود زمینه ظهور آن مصلح را فراهم کنیم.

رییس مجلس با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۱۷ شهریور، با بیان این‌که «امام عزیز این روز را از ایام‌الله خواندند» گفت: این روز، روز بزرگی است، روز حماسه، روز خون، روز شهادت عده‌ای از بهترین جوانان این مرز و بوم در مقابله با حکومت ستم‌شاهی است. وی ادامه داد: این روز، روزی است که در آن تهران و ۱۱ شهر دیگر ایران با اعلام حکومت نظامی، زیر چکمه‌های مزدوران رژیم قرار گرفت و روزی است که ملت با مقاومت خود پرده سیاه ظلم و ظلمت ستم‌شاهی را از هم درید.

به گفته حدادعادل، پس از ۱۷ شهریور بود که خون در رگ‌های ملت به جوش آمد و آتشی روشن شد که تا نابودی رژیم شاهنشاهی در

۲۲ بهمن ادامه یافت. وی این روز عزیز را گرامی داشت و به مقام شهدای آن روز ادای احترام کرد و برای آنها علو درجات آرزو کرد.

رییس مجلس، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل (ره)، در خصوص اسامی اعلام‌شده روز گذشته که از مجلس کارت نزده خارج شدند، گفت: در بررسی‌هایی که صورت گرفت، آقایان طلایی‌نیک، نماینده کبودرآهنگ و افشاری، نماینده سمیرم از آن فهرست مستثنا هستند.

رییس مجلس، با اشاره به وفات هجرتی، نماینده دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی که مدتی نیز در سمت معاونت سازمان امور اداری و استخدامی خدمت کرده است، او را از نمایندگان خدمتگزار به اسلام و انقلاب و کشور نامید و برای وی طلب علو درجات کرد و به بازماندگانش تسلیت گفت. وی همچنین فوت همشیره حجت‌ا... روحی نماینده بابلسر را از طرف خود و نمایندگان مازندران تسلیت گفت.