آویزان کردن خستگی روی شانه‌های جالباسی

گروه بازارچه - جالباسی از آن دسته‌ لوازمی است که در گوشه و کنار اکثر خانه‌ها، ادارات و ... شاهد حضور آن هستیم. شاید جالباسی یا همان رخت‌آویزهای معمولی خودمان از معدود وسایلی باشند که با وجود ارتقای سطح زندگی افراد و رشد علم و تکنولوژی هنوز در خانه‌های ما با شکل سابق خود سرپا ایستاده‌اند تا از راه رسیدگان خستگی‌های یک روز کاری را روی شانه‌هایشان آویزان کنند.

اکثر ما وقتی یک روز تکراری و خسته‌کننده کاری را پشت سر گذاشته‌ایم و حوصله مرتب آویزان کردن لباس‌ها را در کمد نداریم

چوب رختی تنها وسیله‌ای است که بار سنگین لباس‌هایمان را به دوش می‌کشد.

چوب رختی‌هایی که گاهی اوقات زیر بار سنگین انبوه لباس‌های آویزان شده به آنها قامتشان خم می‌شود.

اگر نگوییم چوب رختی یکی از نیازهای اضطراری است اما می‌توانیم آن را یکی از لوازم مفید در اکثر خانه‌ها بدانیم.

وسیله‌ای که البته با آمدن فصل سرما و زمستان نیاز خانواده‌ها به آن بیشتر می‌شود. چرا که معمولا چتر و بارانی‌های خیس بر روی چوب‌رختی‌ها به دار آویخته می‌شوند.

اگر قصد خرید چوب لباسی دارید...

اگر قصد خرید چوب لباسی برای محل کار، منزل و.... را دارید حسن‌آباد یکی از مراکز اصلی خرید و فروش این کالا است.

کافی است تا زحمت سفری ‌زیرزمینی را به جان بخرید و در ایستگاه حسن‌آباد (مترو) پیاده شوید. این مکان که بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش لوازم اداری تهران است انواع و اقسام چوب‌رختی در طرح و جنس با قیمت‌های متفاوت وجود دارد. البته اگر شما دنبال چوب‌رختی‌های فوق‌العاده شیک و لوکس با قیمت بالا هستید، مسلما این جا مکانی مناسب برای شما نیست. اما برای خانواده‌هایی که جزو قشر متوسط هستند این مرکز کالاهای متنوعی دارد. در خیابان حسن‌آباد انواع و اقسام جالباسی‌های فلزی، چوبی و... یافت می‌شود.

البته اگر شما به دنبال جالباسی‌های چندکاره هستید که قادر باشید کفش‌های خود را در آن جای دهید می‌توانید به خیابان حافظ و یا یافت‌آباد مراجعه کنید.

در این اماکن انواع جالباسی کمدی با قیمتی حدود ۳۸ تا ۶۰ و گاه ۸۰هزار تومان موجود است. البته این قیمت‌ها بستگی شدیدی به جنس، ابعاد و میزان کنده‌کاری‌های روی جالباسی دارد.

یکی از فروشندگان حسن‌آباد به خبرنگار ما می‌گوید: «جالباسی‌های کمدی بیشتر از سایر جالباسی‌های موجود در بازار مورد توجه خانم‌های خانه‌دار قرار می‌گیرند، چرا که علاوه‌بر کاربردهایی که دارد به زیبایی خانه نیز کمک می‌کند».

«پروانه ملکی» که برای خرید جالباسی به حسن‌آباد مراجعه کرده است، به خبرنگار ما می‌گوید: «در بازار تنوع به حدی زیاد است که تقریبا هر نوع جالباسی با هر قیمتی که مدنظر باشد می‌توانیم به راحتی تهیه کنیم.»

به گفته وی، جالباسی‌های موجود در بازار که در انواع مختلفی عرضه می‌شوند هم یک کارآیی مشترک دارند وانتخاب مدل‌های مختلف بستگی به سلیقه افراد دارد.»

اگر شما جزو آن دسته خریدارانی هستید که به جالباسی به دیده یک وسیله تزئینی نگاه نمی‌کنید و فقط به دنبال خرید وسیله‌ای هستید که بار لباس‌های شما را در گوشه‌ای دنج از خانه به دوش بکشد، جالباسی‌های فلزی را انتخاب کنید.

این جالباسی‌ها که قیمتی حدود ۷۵۰۰ تا ۲۴هزار تومان دارند. عمر بیشتری هم نسبت به سایر مدل‌ها دارند.

«ابطحی» یکی از فروشندگان حسن‌آباد در مورد قیمت جالباسی‌ها در بازار می‌گوید: «جالباسی معمولی با شاخه کروم قیمتی حدود ۷۵۰۰ تومان، مدل پایه استیل ۱۵۰۰۰تومان و مدل دو تکه نیز ۱۲۰۰۰تومان خرید و فرش می‌شوند.» به گفته وی نوعی از میله‌های آهنی که دارای رنگ استاتیک هستند از قیمتی حدود ۲۴ تا ۳۰هزار تومان برخوردارند.

اگر به جالباسی‌های فلزی علاقه‌ای ندارید، نوعی از جالباسی در بازار وجود دارد که از جنس چوب با طرح‌های بسیار زیبا است.

در واقع آنها با شکل چوبی خود، شکل درختان پاییزی بی‌برگ را در ذهن تداعی می‌کنند. قیمت این جالباسی‌ها حدود ۴۵ تا ۷۰هزار تومان است.

اگر متراژ خانه شما بسیار کوچک است هم می‌‌توانید از جالباسی‌های پشت‌دری استفاده کنید که در انواع چوبی و فلزی با قیمتی حدود یک‌هزار و ۸۰۰ تا ۵۰۰۰تومان به فروش می‌رسند.

در مورد وضعیت خرید و فروش جالباسی که از فروشندگان پرسیدیم، متوجه شدیم آنها از وضعیت بازار راضی نیستند و میزان خرید و فروش را بسیار کم عنوان می‌کنند.

به هر حال اگر روزی قصد خرید جالباسی ارزان داشتید، مطمئن باشید در مکان‌های ذکر شده حتما آنچه را می‌‌خواهید، می‌یابید ضمن اینکه فروشندگان برای فروش کالاهای خود تخفیف‌های ۵ تا ۱۰درصدی نیز به مشتری می‌دهند.