کمیسیون نشر الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در قالب فراخوانی از کلیه شرکت‌های فعال در این زمینه برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های خود در زمینه توسعه و ساماندهی محتوای الکترونیک دعوت به عمل می‌آورد. محمدحسن برادران قاسمی، مسوول کمیسیون نشر الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در گفت‌وگو با ایلنا، پیرامون توسعه نشر الکترونیک و ساماندهی محتوای الکترونیکی، با بیان اینکه طی جلسه‌‌ای با دبیر شورای‌عالی اطلاع‌رسانی کمیسیون نظرات خود را در خصوص طرح تسما ابراز کرده است، گفت: یکی از ارکان بسیار مهم در بحث فوق مساله کپی‌رایت بود، چرا که ما اعتقاد داریم قانون فعلی کپی‌رایت جوابگوی این صنعت نخواهد بود.

وی افزود: به دلیل عدم قانون کپی‌رایت منسجم در کشور، سرمایه‌گذاری بسیار توام با ریسک خواهد بود.

قاسمی، با بیان اینکه باید در تامین و تغذیه اطلاعات در بخش‌های مختلف از اظهارنظرهای فرهیختگان این صنعت استفاده کرده، یادآور شد: شورای عالی اطلاع‌رسانی برای هر نوع همکاری در زمینه‌های ایجاد محتوای الکترونیکی اعلام آمادگی و استقبال کرد.

مسوول کمیسیون نشر الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، گفت: شورای عالی اطلاع‌رسانی از پیشنهادهایی در خصوص طرح تسما برای اجرایی شدن این پروژه استقبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: به عنوان اولین اقدام اجرایی این کمیسیون به شرکت‌های فعال در زمینه نشر الکترونیک فراخوان اعلام کرده است تا در یک جلسه جمع‌بندی و تصمیم کار با حضور این شرکت‌ها صورت گیرد.

مهندس قاسمی، هدف از این کار را ایجاد موج همکاری بین شرکت‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه فعالیت‌ها و پروژه‌های این شرکت‌ها در قالب پیشنهاد برای اجرایی شدن هر چه بهتر طرح تسما عرضه می‌شود، تصریح کرد: این طرح‌ها به صورت پیشنهاد برای شورای عالی اطلاع‌رسانی جهت اعلام آمادگی در گسترش و اجرای این طرح فرستاده می‌شود.

قاسمی، با بیان اینکه حدود ۱۰۰ شرکت فعال در زمینه نشر الکترونیک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هستند، افزود: از این شرکت‌ها دعوت می‌کنیم تا در این جلسه حضور داشته باشند.