انجمن برنج ایران تشکیل شد

با انحلال انجمن حمایت از برنج کشور بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده این انجمن، انجمن برنج ایران به طور رسمی تشکیل شد. به گزارش ایسنا، جمیل علیزاده شایق به عنوان رییس و دبیر انجمن، حاج غلامعلی قربانی، نایب رییس انجمن، فریدون فدایی، منشی انجمن، دکتر قربانعلی همت‌زاده، دکتر فرامرز علی‌نیا، حاج حجت‌ا... نباتی، پرویز حسینی نتاج، نیز به عنوان اعضای این انجمن انتخاب شدند.

اعضای این انجمن را محققان، استادان دانشگاه، کارشناسان برنج، برنج‌کاران، صاحبان کارخانه‌های تولید برنج و صنایع جانبی و صنعت‌گران تشکیل داده‌اند. همچنین میرهاشم ابراهیم و رمضان محمودی به عنوان بازرسان انجمن انتخاب شدند.

شایق،‌ رییس و دبیر انجمن برنج ایران، وظایف اصلی این انجمن را بررسی وضعیت برنج ایران، میزان تولید، میزان نیاز، مشکلات و مسائل تولید کنندگان، کارخانه‌داران تولید برنج و صنایع جانبی، صنعت‌گران و بازرگانان برنج دانست که حمایت از حقوق مصرف‌کننده نیز از جمله وظایف اصلی این انجمن دانست.

وی به تشکیل اتحادیه‌ کارخانه‌های تولید برنج و صنایع جانبی شمال کشور که بیش از ۹۰درصد کارخانه‌های تولید برنج کشور را در برمی‌گیرد، اشاره کرد و افزود: این انجمن اولین همایش ملی برنج کشور را در دی‌ماه امسال با همکاری دانشگاه مازندران، موسسه تحقیقات برنج کشور و سازمان جهاد کشاورزی مازندران در شهرستان بابلسر و در محل دانشگاه مازندران برگزار خواهد کرد.