وزیر بازرگانی در جمع شورای اصناف ضمن تاکید بر تاثیرمعنوی طرح ضیافت، خواستار حضور همه جانبه تمامی‌صنوف در این زمینه شد. به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود میر کاظمی‌که در جمع اعضای شورای اصناف، دبیر کل جامعه اصناف بازار، جمعی از روسای مجامع تولید و توزیعی استان‌ها و تنی چند از روسای اتحادیه‌ها سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب تصریح کرد: در صورت ایجاد ثبات اقتصادی در یک صنف، امکان رشد اقتصادی سالم برای کل جامعه فراهم می‌شود.

وزیر بازرگانی اجرای طرح ضیافت و مشارکت اصناف در این طرح را الگویی برای حرکتی نو در جامعه اقتصادی کشور عنوان کرد و خواستار همکاری و همیاری اتحادیه‌ها و شورای اصناف در سطح استان‌ها شد.

میرکاظمی‌با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصناف و بخش خصوصی باید کار را به عهده بگیرد، تعامل، مشارکت و همفکری میان دولت، اتحادیه‌ها، مجامع و اصناف را در ایجاد فضای معنوی خوب و مناسب در کشور ضروری دانست.

تعداد عاملان توزیع افزایش می‌یابد رییس شورای اصناف کشور نیز از افزایش تعداد عاملان توزیع اقلام اساسی طرح ضیافت در روزهای جاری خبر داد و گفت: از این طریق کالای بیشتری به بازار تزریق می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی فاضلی با بیان اینکه عرضه بیشتر کالا در بازار سبب می‌شود تا مردم با آرامش بیشتری قادر به تهیه کالای مورد نیاز خود باشند، افزود: دولت تمهیدات لازم را برای اشباع بازار در ایام ماه مبارک رمضان اندیشیده است.

فاضلی گرانی کالا در برخی از ماه‌های قمری همچون رجب، شعبان و رمضان را امری طبیعی دانست و گفت: این امر به دلیل تقاضای زیاد بازار برای برخی کالاها، رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت قیمت‌ها اظهار داشت: قیمت‌گذاری کالاها بر عهده دولت است و شورای اصناف فقط مسوولیت کنترل بازار را بر عهده دارد.