رسول ترابی - این روزها بابک بیات آهنگساز و تنظیم‌کننده نام آشنا و مطرح موسیقی پاپ که سازنده و به وجود آورنده بسیاری از ملودی‌های خاطره‌ساز موسیقی پاپ نیز هست، حال و روز چندان خوشی ندارد و در بستر بیماری است.

او که دو سه سالی را به همراه دوقلوهایش یعنی بامداد و باربد در کانادا ساکن بود، بعد از تصادف شدید و به کما رفتن پسرش بامداد که برای گذراندن تعطیلات و دیدار با آشنایان یک ماهی را به ایران آمده بود، مجددا به کشور بازگشت و ماندگار شد. این روزها به‌دلیل بیماری و مشکل شدید کبدش مدت‌ها است به استراحت می‌پردازد و کمتر از گذشته در عرصه موسیقی فعال است. امیدوار به بهبودی هر چه سریع‌تر او و حضور پرقدرتش در عرصه موسیقی پاپ هستیم. نارضایتی از شرایط برگزاری کنسرت‌ها

با اینکه کنسرت‌های موسیقی مجددا راه افتاده‌اند و فضای برگزاری کنسرت‌ها تا حدودی باز و بهتر از سابق شده است، اما تمامی کنسرت‌هایی که تا به امروز برگزار شده‌اند، با نارضایتی خوانندگان، گروه موسیقی و مخاطبان مواجه شده است. ظاهرا فضای ضعیف مدیریت و برگزاری کنسرت‌ها، نور سالن‌ها، نبود سالن‌های مجهز و مخصوص کنسرت، صدابرداری بد و... باعث شده که کنسرت‌ها با وجود استقبال بسیار زیاد مخاطبان با نارضایتی طرفین همراه باشد. در گذشته محمدرضا شجریان و این روزها شهرام ناظری، حسام‌الدین سراج، رضا صادقی، فرمان فتحعلیان، با وجودی که بهترین مکان‌های اجرا را در اختیار داشتند، به همراه شرکت‌کنندگان در کنسرت‌ها، به جمع معترضان اضافه شده‌اند.

دومین آلبوم بابک جهانبخش

بابک جهانبخش که با آلبوم «چی شده؟» توانست اسمش را به عنوان یکی از خوانندگان موفق بر سر زبان‌ها بیاندازد، به تازگی ضبط دومین آلبومش به نام «تازگی‌ها» را تمام کرده است و تصمیم دارد بعد از گرفتن مجوزهای لازم برای انتشار آلبومش، آن را در زمان مناسبی به بازار بفرستد، در این آلبوم که فضایی انرژیک‌تر نسبت به آلبوم قبلی‌اش دارد، پیام هوشمند، امیرعباس حسن‌زاده، پوریا حیدری و مسعود امامی با او همکاری کرده‌اند.

ضبط آلبوم جدید عصار

علیرضا عصار بالاخره بعد از مدت‌ها تاخیر و بدقولی استارت ضبط قطعات ششمین آلبومش را زد. این آلبوم انتشارش چندین بار به تاخیر افتاده است. عصار بعد از علنی شدن اختلافاتش با فواد حجازی همراه همیشگی موسیقی‌اش، تمامی قطعات قبلی را کنار گذاشت و ساخت ملودی‌های جدید را به تنهایی آغاز کرد و مدتی بعد شهداد روحانی موزیسین برجسته و مطرح جهانی ایران را هم به تیم موسیقی آخرین آلبومش اضافه کرد. اگر اتفاق خاصی نیفتد، قرار شده این آلبوم همزمان با عید فطر منتشر شود. عصار به روال آلبوم‌های قبلی‌اش در این آلبوم هم از چند شعر مولانا استفاده کرده است.

پرفروش‌های موسیقی

آلبوم «رو در و دیوار این شهر» با صدای محمد زارع و قمیشی سابق در دو هفته‌ای که به بازار آمده بیشترین فروش را داشته و حتی رکورد فروش‌های شهریور‌ماه را هم شکسته است. جدا از این آلبوم آلبوم‌های «منوبشناس» با صدای شهاب بخارایی «تو قسم خوردی به اشکم» با صدای شهرام معصومیان و «چی شده» با صدای بابک جهانبخش جزو پرفروش‌های بازار این روزها هستند.