طبق آمار ارائه شده در میان فیلم‌‏های پر فروش جهان نامی از پروژه‌های هالیوودی به چشم نمی‌‏خورد. هم‌اکنون فیلم‌‏های محلی به زبان‌های محلی وارد میدان شده و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده اند به عنوان مثال در جدول ۱۰ فیلم پر فروش کره جنوبی در هفته گذشته هیچ پروژه هالیوودی به چشم نمی‌‏خورد، در این فهرست ۷ فیلم کره ای و سه فیلم چینی، ‌‏ژاپنی و اسپانیایی وجود دارد. در اسپانیا فیلم محلی «آلاتریست» چهار هفته است که صدر جدول را به خود اختصاص داد و تا به حال ۲/۱۸میلیون دلار فروش داشته است.

در انگلستان فیلم علمی تخیلی فرزندان «مردان» ساخته «آلفونسوکوارون» با ۴/۲ میلیون دلار، در فرانسه فیلم «مرکز تجارت جهانی» با ۶/۲میلیون دلار، در برزیل، مکزیک و آرژانتین فیلم «شیطان پرادا نمی‌‏پوشد»، در استرالیا فیلم «شب‌های تالدگا» با ۳/۱میلیون دلار و در ژاپن فیلم «خانه غم‌زده» با ۵/۱‌میلیون دلار صدرنشین جدول‌‏ها بودند.

فیلم «ماشین‌‏ها» در ۲۴ کشور دنیا حدود ۲۰۰میلیون دلار و مرکز تجارت جهانی ۲/۸میلیون دلار فروش داشته است. فیلم «مرد کوچک» در ۳۱ بازار جهان ۵/۲۹میلیون دلار و فیلم «تو من و دو پری» در ۲۴ بازار ۶/۳۵میلیون دلار فروش داشت.