سارقان مسلح با جلب اعتماد مشتری بانک، او را به نقطه خلوتی کشانده و پول‌هایش را دزدیدند. این حادثه هنگامی رخ داد که یک مشتری بانک پس از گرفتن پول از بانک صادرات شعبه میرداماد قصد خارج شدن از آنجا را داشت، محمد تورنگ، رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در تشریح حادثه گفت: ساعت ۱۴ روز چهارم مهرماه مرد میانسالی که جهت نقد کردن چک یک‌میلیون تومانی خود به بانک صادرات شعبه «میرداماد» مراجعه کرده بود در حالی‌که به دلیل تعجیل و معطل شدن در بانک با یکی از متصدیان درگیری لفظی پیدا کرده بود‏، پس از جر و بحث مفصل با دریافت مبلغی چک از بانک خارج شد.

تورنگ افزود: در این حال جوانی که در طول جر و بحث در بانک حضور داشت در بیرون از بانک با مراجعه به مشتری میانسال، با ابراز خرسندی و تشویق اقدامات مشتری ناراضی در برخورد با کارمند بانک با او طرح دوستی ریخت و به وی نزدیک شد.

در این حال جوان مذکور خطاب به مشتری بانک با بیان این که حالت خوب نیست و عصبی هستی ،مشتری ناراضی را سوار موتورسیکلت خود کرد و به سمت منزلش برد.

به گفته‌ تورنگ‌، مشتری بانک نیز که به اظهارات مرد جوان اطمینان پیدا کرده بود سوار بر موتورسیکلت شد و به سمت منزلش حرکت کردند‎ اما به محض ورود به منزل، با قصد ورود مرد جوان به منزلش مواجه شده و در مقابل این خواسته ممانعت کرد. در این حال مرد جوان اسلحه کلت کمری خود را از جیبش بیرون آورد و با شلیک یک تیرهوایی و تهدید صاحبخانه، مبلغ ۵۰۰هزار تومان وجه نقد را که از بانک گرفته بود، به سرقت برد و با حضور مردم در محل، بلافاصله با موتورسیکلت خود متواری شد.

با مراجعه مالباخته به کلانتری و ارجاع پرونده به اداره مبارزه با سرقت مسلحانه و زورگیری، پلیس آگاهی با چهره‌نگاری از متهم، تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری سارق مسلح را آغاز کرد. رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در هشداری به مراجعان بانک گفت: شهروندان علاوه بر اینکه باید مراقب سارقان کیف قاپ باشند در هنگام خروج وجوه نقد از بانک، این موضوع را نیز در نظر داشته باشند که افراد مجرم که اعتماد آنها را نیز جلب می‌کنند، در بانک و یا مقابل بانک در کمین آنها هستند تا از اعتمادشان سوءاستفاده کنند.