وزیر فرهنگ و ارشاد طی حکمی «جلال فیاضی» را به سمت مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدحسین صفار هرندی در حکم خود با اشاره به استعفای «احمد خادم‌المله» و تشکر از خدمات وی آورده است: جناب‌عالی که بحمدا... از نیروهای متعهد و دارای سابقه طولانی در کار رسانه‌ای هستید، به سمت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب می‌شوید.

وی در بخش دیگری از حکم خود آورده است: انتظار می‌رود با نصب‌العین قرار دادن معیارهای ارزشی و بهره‌گیری از توانمندی نیروهای متدین و کارشناس داخل و خارج خبرگزاری، زمینه‌ تحول، رشد و ارتقای سطح عملکرد حرفه‌ای این سازمان را فراهم آورید.

«جلال فیاضی» دارای فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

از جمله سوابق اجرائی و رسانه‌ای وی می‌توان به مواردی چون قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان، مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس، بنیانگذار و مدیر مسوول روزنامه قدس، سردبیر روزنامه قدس، معاون مرکز فعالیت‌های فرهنگی اسلامی

صدا و سیمای خراسان، قائم مقام دفتر نماینده امام در استان خراسان و رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان فرهنگی - تفریحی شهرداری مشهد اشاره کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی «کاوه اشتهاردی» را به سمت سرپرستی موسسه مطبوعاتی و روزنامه ایران منصوب کرد.

براساس این گزارش، صفار هرندی در حکم خود با عنایت به تعهد و تجارب ارزنده کاوه اشتهاردی در عرصه رسانه اظهار امیدواری کرده است، وی با بهره‌گیری از تدبیر و مدیریت خردمندانه و استفاده از نیروهای کارآمد و متعهد اهداف اساسی از تاسیس این موسسه مبنی بر انتشار روزنامه تراز انقلاب اسلامی و ایران عزیز را تحقق بخشد. از ‌مسوولیت‌های دیگر اشتهاردی می‌توان به (مدیریت سامانه ارتباطات شهرداری تهران)، (مشاور رسانه‌ای رییس سازمان بهزیستی کشور) و (همچنین مشاور معاون برنامه‌ریزی، بین‌الملل و امور مجلس سازمان انرژی اتمی) اشاره کرد. وی در حال حاضر دبیر کمیته تبلیغات شورای‌عالی امنیت ملی است.

مدیر عامل ایرنا علل استعفای خود را گفت

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، اعلام کرد: از بازگرداندن امانت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استقبال می‌کنم.

«احمد خادم‌المله» در پی‌ انتشار خبرهایی که برخی خبرگزاری‌ها روز سه‌شنبه درباره تغییرات مدیریتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی و موسسه ایران منتشر کردند، به خبرنگار ایرنا، گفت: اختلاف نظر در کار رسانه‌ای امری طبیعی است. وی تاکید کرد: بنده و آقای صفارهرندی در زمینه‌های مختلف ازجمله مسوولیت روزنامه ایران و چگونگی اداره آن اختلاف نظر داشتیم و این را یک امر طبیعی می‌دانم. خادم‌المله گفت: چون احساس کردم که نمی‌توانم با این شرایط به کار ادامه دهم، لذا مسوولیت را برگرداندم، ضمن اینکه بنده قبلا هم درخواست استعفای خود را تقدیم رییس محترم جمهوری اسلامی کرده بودم.

وی گفت: معتقدم که برگرداندن این امانت به وزارت ارشاد یک امر طبیعی است و باید دست آقای «صفار هرندی» را برای انتخاب باز بگذارم و طبیعی است که وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی هر فردی را بخواهند می‌توانند معرفی کنند. مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: در جلسه‌ای به‌زودی این مسوولیت را واگذار خواهم کرد و قطعا از آن استقبال می‌کنم و در این حال به مسوولان جدید نیز کمک خواهم کرد.