نماینده تایباد و تربت‌جام با بیان اینکه اساس دین اسلام مبتنی بر تبلیغ، تعامل انسانی و رعایت حقوق انسان‌هاست به تبعیت از سیره پیامبر در رفتار با افراد دارای گرایش‌های مذهبی و فکری متفاوت اشاره کرد.  به گفته وی پیامبر، هیچ‌وقت از اجبار برای اجرای احکام استفاده نکرد. ما بر حکم علما در کشور عمل می‌کنیم. هرچند اظهارنظر در مسائل دینی در تخصص بنده نیست که بخواهم بگویم حکم حجاب چیست. ما از نظر علما تبعیت می‌کنیم، ولی عرضم این است که اگر قانونی درباره حجاب داریم شیوه اجرای قانون را باید به سمت کار فرهنگی، اثر‌گذار و ماندگار ببریم.

 رحیمی افزود: باید با کار فرهنگی کاری کرد که نسل جدید ما و نسل‌های بعد از ما بر اساس باور دینی و چه گشت ارشاد باشد و چه نباشد به شئون پایبند باشند. ما در خانواده‌هایی بزرگ شدیم که مادرمان را در قبل از انقلاب هم بدون چادر ندیدیم. انقلاب شد باز هم چادر برسر داشت. هر تفکری هر تبلیغاتی و هرآثاری ماهواره و تبلیغات غرب و دشمن داشته نتوانسته چادر را از سرش بردارد.  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب و صرف میلیاردها تومان اعتبار که سالانه در قالب بودجه به نهادهای فرهنگی اعطا شده است به ضعف اجرایی نهادهای فرهنگی اشاره کرد.   به گفته وی، اگر در این بخش نهادهای فرهنگی ما ضعیف عمل کرده‌اند و آن چنان که باید  نتوانسته‌اند یک نسل دین‌باور و معتقد به رعایت شئون دینی و اسلامی و اعتقادی تربیت کنند راهش برخورد سلبی با مردم نیست.  

رحیمی جهان‌آبادی گفت: ۴۳ سال است که سالانه میلیارد‌ها تومان بودجه و اعتبار به نهادهای فرهنگی می‌دهیم که کار فرهنگی انجام دهند و طبیعتا یک نسلی را پس از انقلاب باید تربیت می‌کردیم که این نسل باید حجاب را براساس آموزه‌های دینی و فرهنگی و باورقلبی می‌پذیرفتند.  عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: اتفاقی که در جامعه رخ داد و مشاهده کردیم، این است که بین افراد خانواده افتراق ایجاد شده در شرایط کنونی که کشور بیش از هر چیز به هم‌افزایی وفاق‌ و اتحاد نیاز دارد آیا این رفتارها درست است؟

 وی با بیان اینکه حجاب یک قانون است و رعایت قانون هم لازم است به نظرات دو طیف مخالف و موافق حجاب اجباری در جامعه اشاره کرد.   به گفته رحیمی، دو طرف، قضاوت‌های تندی انجام می‌دهند. یک طرف دارد قضاوت می‌کند که هر فرد بر اساس چارچوبی که تعریف شده و حجابش استاندارد نبود ما حق داریم با او هر برخوردی را انجام دهیم که این نادرست است. یک طرف دیگر هم آزادی را در یک جامعه دینی این‌گونه برای خودش تعبیر و تفسیر می‌کند که ما حق داریم به هر شیوه‌ای که می‌خواهیم در یک جامعه دینی و اسلامی پوشش داشته باشیم. به هر حال درقانون اساسی ما یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی به نظر من هر دو طرف مته به خشخاش می‌گذارند.

 نماینده تایباد و تربت‌جام گفت: به همان میزان که ما به آزادی‌های فردی اعتقاد داریم به همان میزان باید بپذیریم که اجرای قانون در یک کشور ضرورت دارد و نمی‌شود یک قانون را تصویب کرد و بعد در مقابل قانون ایستاد. حجاب یک قانون در کشور است و یک چارچوب اعتقادی بوده که بر پایه یکسری مقررات‌ وضع شده است.  رحیمی با تاکید بر اصلاح شیوه اجرای قانون حجاب و عفاف گفت: شیوه اجرای قانون و دستورالعمل‌هایی که ضروری تشخیص می‌دهیم باید متناسب با شرایط جامعه باشد. 

جامعه ایران یک جامعه فرهنگی و تاریخی است و اگر نگویم متمدن‌ترین‌‌‌، پیشرو‌ترین و بافرهنگ‌ترین کشور خاورمیانه که شاید یک نوع خودستایی و حس ناسیونالیستی باشد، اما جامعه ایرانی به لحاظ سطح فرهنگی، پیشینه، به لحاظ ‌‌همدلی با مدنیت و قانون‌مداری‌ یکی از بی‌بدیل‌ترین جوامع خاورمیانه است.  به گفته رحیمی، مردم ایران سه هزار سال سابقه مدنیت و دولت‌داری دارد. این طور نیست که این مردم قانون‌گریز، قانون‌ستیز و نظم‌گریز باشند. مضاف براینکه پشتوانه اصلی این نظام مردم است. ما هم به عنوان شهروند هم به عنوان یک ملت متمدن باید برخورد خودمان و تعامل و نحوه رفتارمان را به گونه‌ای با این ملت تنظیم کنیم و انجام دهیم که این ملت قلبا پایبند باشند حتی اگر شما سنگ‌نوشته‌ها‌ی تخت جمشید را هم که بررسی کنید زنان ایرانی بدون حجاب نبودند، اما نه از روی اجبار، بلکه از روی انتخاب.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این مهم است که ما با این ملت سروکار داریم که حتی اگر ما روزی نباشیم مادران آنها حجاب دارند و قدر مسلم به دین و اخلاق پایبندند. و دین و اخلاق و پاکی را از ما یاد نگرفتند، بلکه باور آنها و جزئی از فرهنگ و تاریخ آنها بوده است.  به گفته وی، اگر بپذیریم که با چنین ملت پایبند به فرهنگ سرو‌کار داریم، هم نحوه رفتار گشت‌های ارشاد و نیروی انتظامی ما، آمران به معروف و ناهیان از منکر ما تغییر می‌کند و هم اینکه ملت را چند پاره و رودرروی نظام تعریف نمی‌کنیم.   این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که نباید شیطنت‌های کسانی که با اساس نظام، کشور و کلیت وجود ایران در خاور‌میانه مشکل دارند از نظر دور داشت چون آنها دارند از کوچک‌ترین موضوع، یک بحران اجتماعی خلق می‌کنند.  رحیمی بخشی از نارضایتی ایجاد شده درجامعه را به فضا‌سازی رسانه‌ها و موج سواری در مقابل نظام نسبت داد و گفت: باید متوجه این شیطنت‌ها بود که به‌شدت بخش‌های امنیتی رسانه‌ها‌ی کشور‌های مخالف با نظام برای ایجاد تنش‌های اجتماعی کار می‌کنند اما ما نباید با رفتار نادرست در نیروی انتظامی یا در رسانه‌ها به آنها فرصت این کار را بدهیم.