هنرمندان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا به ایران می‌آیند

پس از برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی مقیم کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و اتریش، با عنوان «خیال ایرانی»، هنرمندان ایرانی مقیم کشورهای کانادا و آمریکا برای برپایی نمایشگاهی از تازه‌ترین آثارشان از سوی فرهنگستان هنر و مجموعه صبا، به‌تهران دعوت می‌شوند. محسن زارع، رییس موسسه صبا، در این باره به خبرگزاری ایسنا توضیح داد: در پی امضای توافق‌نامه با اداره ایرانی‌های مقیم خارج از کشور، نمایشگاه ایرانی‌های مقیم فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و اتریش، برای اوایل دی‌ماه‌ سال جاری در تهران تدارک دیده شد و پس از آن، طی سال ۱۳۸۵، هنرمندان دو کشور کانادا و آمریکا به ایران دعوت خواهند شد.

به گفته وی فهرستی از اسامی هنرمندان مقیم کشورهای یادشده ارسال شده است که با تکمیل بررسی‌ها، دعوت‌ها به سرانجام خواهد ‌رسید.

رییس موسسه هنری صبا با تاکید عنوان کرد: حداکثر تلاشمان را می‌کنیم که به‌خاطر مسائل سلیقه‌ای افراد حذف نشوند.

وی با بیان اینکه به هنرمندان اعلام شده است که تازه‌ترین کارهای شان را از سه تا پنج اثر ارسال کنند، گفت: چنانچه، تمایلی داشته‌باشند می‌توانند درباره هویت و خیال ایرانی، کارهایی خلق کرده و در نمایشگاه عرضه کنند و در عین حال عنوان کرد که تنها حضور این هنرمندان در نمایشگاه مهم است.

او اضافه کرد که تاکنون فراخوان‌های ارسال شده به‌دست هنرمندان جوان و دانشجویان رسیده و دعوت‌هایی نیز از هنرمندان مقیم کشورهای اروپایی صورت گرفته است.