معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: هم‌اکنون کشور با تمامی کشورهای همسایه تبادل انرژی الکتریکی دارد. محمد احمدیان در حاشیه آیین معارفه مدیرعامل جدید برق منطقه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در اهواز افزود: در حال حاضر حدود ۱۵۰ مگاوات به عراق، کمتر از ۱۰۰ مگاوات به پاکستان و ۱۰ مگاوات به افغانستان صادرات داریم و از ترکمنستان حدود ۲۰۰ مگاوات وارد می‌کنیم و در کنار‌ اینها با جمهوری ارمنستان و آذربایجان هم تبادل فصلی داریم.

وی همچنین گفت: تنوع بخشی به منابع اولیه انرژی کشور از سیاست‌های دولت است برای ‌این که امنیت تامین برق بالا رود وزارت نیرو روش‌های مختلفی چون تولید برق از زغال‌سنگ، مواد هسته‌ای و حتی استفاده از انرژی‌های باد و خورشید را در دستور کار خود دارد.

احمدیان ادامه داد: در زمینه برق هسته‌ای هم سازمان انرژی اتمی مسوولیت‌ این کار را عهده دار است که با جدیت‌این کار را دنبال می‌کند و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی درباره احتمال تداوم طرح تثبیت قیمت‌ها در سال ۸۶ نیز گفت : از نگاه مجموعه برق کشور مهم ‌این است که منابع برق لازم برای توسعه تاسیسات برای‌ این که پاسخگوی نیاز فزآینده مصرف باشد، در اختیار مجموعه برق قرار بگیرد که ‌این می تواند از طریق اصلاح قیمت‌ها و یا کمک دولت از منابع عمومی باشد.

احمدیان اظهار داشت: هر کدام از ‌این دو روش را که دولت صلاح بداند اگر با سایر اولویت‌ها در دستور کارقرار دهد مشکل مجموعه برق نیز حل خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق ادامه داد: در کل شبکه‌های توزیع و انتقال پیمانکاران و مشاوران داخلی فعالیت‌ها را انجام می‌دهند و در تولید هم مدیریت احداث نیروگاه‌ها توسط شرکت‌های ‌ایرانی انجام و تنها بخشی از مواد اولیه لازم از خارج کشور تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: از نظر تامین مواد اولیه مورد نیاز و خدمات فنی در توسعه صنعت برق نیز نگرانی از بابت وابستگی به خارج نداریم.