بالاخره زمان واگذاری سیم‌کارت‌ها‌ی ۱۵۰هزار تومانی ایرانسل فرا رسید، به این ترتیب متقاضیان سیم‌کارت‌ها‌ی اپراتور دوم در شهرهای تهران، مشهد و تبریز از امروز می‌توانند برای ثبت‌نام و خرید این سیم‌کارت‌ها‌ به دفاتر مشخص‌شده مراجعه کنند،

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت ایرانسل اظهار کرد: واگذاری و ثبت‌نام ۳۵۰هزار سیم‌کارت ایرانسل از امروز در ۱۷۰ دفتر تهران و بیش از ۴۰دفتر در مشهد و تبریز آغاز می‌شود و به همراه آن نقشه و محدوده آنتن‌دهی سیم‌کارت‌ها‌ ارائه خواهد شد. وی با بیان اینکه افراد پس از واریز پول و پر کردن فرم ثبت‌نام می‌توانند سیم‌کارت دریافت کنند، گفت: قیمت این سیم‌کارت‌ها‌ ۱۵۰‌هزار‌تومان و تعرفه آن ۹/۴۹‌تومان است که از میانگین تعرفه اپراتور اول کمتر است.

دزفولی با تاکید بر این که این تعرفه حداقل تا سه ماه آینده هیچ تغییری نخواهد کرد، گفت: در ماه‌های باقی مانده از سال، هر ماه ۵۰۰‌هزار واگذاری خواهیم داشت و تعداد شهرهای تحت پوشش خود را به نزدیک ۲۰۰ شهر خواهیم رساند. وی ادامه داد: یک شماره چهار رقمی ‌برای call center در نظر گرفته‌ایم که هنوز شرکت مخابرات آن را در سراسر کشور باز نکرده است، اما شماره‌های موقتی را در برگه‌های زمینه سیم‌کارت قرار داده‌ایم تا در صورت مشکل کاربران ما با آن تماس بگیرند.

او درباره قیمت سیم‌کارت‌ها‌ی اعتباری ایرانسل گفت:‌ ما هنوز در مورد تعرفه این سیم‌کارت‌ها‌ با سازمان تنظیم مقررات به توافق نرسیده‌ایم و در مرحله بعدی، واگذاری آن آغاز خواهد شد.

مدیر عامل ایرانسل تصریح کرد: در این مرحله از واگذاری سرویس‌های پیام کوتاه، انتقال تماس، کنفرانس تلفنی، نمایش شماره تماس گیرنده، مسدود کردن تماس و ارتباط با خارج از کشور برقرار است که تا پایان سال سرویس‌های mms ،email، اینترنت و صندوق صوتی فعال خواهد شد و هیچ هزینه‌ای بابت اشتراک این سرویس‌ها از مشتری دریافت نمی‌شود.

دزفولی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ظرفیت این سیم‌کارت‌ها‌، هشت برابر سیم‌کارت‌ها‌ی اپراتور اول است و کاربران می‌توانند دفترچه تلفنی گسترده‌تر داشته باشند و همچنین راه‌اندازی سرویس‌های جدید ایرانسل به طور آنلاین روی سیم‌کارت‌ها‌ قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر ایرانسل نیست. وی گفت: سیم‌کارت‌ها‌ی ایرانسل با اپراتور اول و شبکه تلفن ثابت و خارج از کشور ارتباط دارد و تا پایان سال با ۲۰۰ کشور قرارداد رومینگ برقرار می‌کنیم. او‌ با بیان این که قبوض تلفن هر ماه صادر می‌شود و مهلت پرداخت آن ۲۰روزه است، گفت: سیم‌کارت‌ها‌ی ایرانسل ۲۰‌هزار‌تومان اعتبار دارند و مشترکان برای استفاده بیشتر از این اعتبار باید مبلغی به عنوان اعتبار در اختیار ایرانسل قرار دهند، در غیر این صورت، تلفن آنها قطع خواهد شد.

تعرفه نهایی ایرانسل

جزییات تعرفه نهایی سیم کارت‌ها‌ی اعتباری و معمولی شبکه تلفن همراه ایرانسل از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی به این شرح اعلام شده است.

تعرفه یک دقیقه مکالمه داخلی با سیم کارت‌ها‌ی ایرانسل در هر نقطه‌ای از کشور به ازای هر دقیقه ۴۹۹ریال است. تعرفه فروش سیم کارت‌ها‌ی پس‌پرداخته (PostPaid) ایرانسل نیز ۱۵۰هزار‌تومان در نظر گرفته شده است که شامل ۱۲۰هزار‌تومان هزینه اتصال و ۳۰هزار‌تومان مالیات است. هزینه ماهانه آبونمان سیم کارت‌ها‌ی ۱۵۰هزار تومانی ۷۵۶تومان تعیین شده است.

هزینه ارسال پیام کوتاه (SMS) برای مشترکان ایرانسل ۱۶‌تومان است. هزینه هر دقیقه مکالمه مشترکان این شبکه با مرکز تماس (Call Center) و یا جست‌وجو در فهرست شماره‌های تلفن معادل پالس یک دقیقه مکالمه عادی محاسبه و منظور می‌شود.

هزینه اتصال و راه‌اندازی سیم کارت‌ها‌ی پیش‌پرداخته (Prepaid) ایرانسل نیز ۲۸ هزار و ۸۰۰‌تومان تعیین شده که شامل ۲۴هزار‌تومان هزینه اتصال و ۴هزار و ۸۰۰‌تومان مالیات خواهد بود. هزینه هر دقیقه مکالمه با این سیم کارت‌ها‌ با هر نقطه از کشور ۶۲‌تومان خواهد بود.

هزینه ارسال پیام کوتاه (SMS) از طریق سیم کارت‌ها‌ی اعتباری ایرانسل ۱۶‌تومان و هزینه هر دقیقه مکالمه با مرکز تماس (Call Center) و یا جست‌وجو در فهرست شماره‌ها،‌ ۶۲‌تومان است.

هزینه‌های فوق (به‌جز هزینه اتصال) بدون در نظر گرفتن ۵درصد مالیات و یک درصد عوارض قانونی اعلام شده‌اند که در هنگام صدور صورتحساب برای مشترکان سیم کارت‌ها‌ی پیش و پس پرداخته ایرانسل محاسبه خواهد شد.