به دنبال اجرای طرح سراسری تعویض پلاک خودروها در کشور و تبدیل آن به پلاک‌های ملی، پلاک خودروهای عمومی و دولتی نیز تعویض شده و رنگ زمینه و اعداد آنها نیز تغییر می‌کند. رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: در راستای اجرای طرح تعویض پلاک خودروها در کشور، اگرچه ظاهر پلاک خودروهای دولتی و عمومی با سایر پلاک‌ها تفاوت دارد اما شماره سریال آنها همانند پلاک خودروهای شخصی صادر می‌شود.

سرهنگ احمد غلامی گفت: به این ترتیب پلاک خودروهای دولتی دارای زمینه قرمز رنگ همراه با شماره‌های سفید خواهد شد. همچنین ظاهر پلاک خودروهای عمومی به زمینه زرد و اعداد مشکی رنگ تغییر پیدا می‌کند.

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا ادامه داد: همانطور که تا کنون پلاک‌های ملی برای خودروهای شخصی در کشور صادر شده ظاهر این پلاک‌ها با زمینه رنگ آبی و سفید همراه با عددهای مشکی است.

غلامی در پاسخ به این سوال که آیا ظاهر پلاک خودروهای سیاسی و عبور موقت نیز در این طرح تغییر می‌یابد، توضیح داد: ظاهر این پلاک‌ها تغییر نخواهد کرد و مطابق روال قبل برای خودروهای جدید سیاسی و گذر موقت، پلاک خودرو صادر می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون در کل کشور ۴میلیون و ۹۰۰هزار دستگاه خودرو اعم از عمومی، دولتی و شخصی از پلاک ملی بهره‌مند شده‌اند که باید در یک سال باقی مانده از فرصت ناجا برای تعویض پلاک خودروها، ۳میلیون و ۴۰۰هزار پلاک ملی دیگر صادر شود.