۱) برخلاف آنچه تاکنون روسیه در UN اظهار داشته، آیا اصولا روسیه پهپادی از ایران خریده است؟ دراین‌صورت در چه تاریخی؟ و اگر خریدی نیز در کار نبوده و تکنولوژی و توانایی‌‌های نظامی پیشرفته روسیه، وفق آنچه در جلسه شورای امنیت اعلام کرد، کفایت می‌‌کرده!! مجددا رسما اعلام کند.

۲) آیا درصورت خرید پهپاد از ایران، در قراردادِ خرید ذکر شده است که‌‌ روسیه حق استفاده از این پهپادها را در جنگ‌‌ها - اینجا اوکراین - ندارد؟ دراین‌صورت اصولا چرا پهپاد نظامی خریده است؟ و چنانچه شرطِ ولو شفاهی ایران عدم استفاده از آنها در جنگ‌‌ بوده است آیا روسیه نقض عهد کرده است؟

۳) چنانچه در قرارداد خرید احتمالی پهپادها عدم استفاده در جنگ! ذکر شده، و روسیه هم در عمل به آن متعهد بوده و رسما به عدم استفاده از پهپادهای خریداری شده از ایران در اوکراین معترف است، چرا با کمیته تحقیق شورای امنیت UN که خودش عضو‌‌ دائم آن است موافقت نمی‌کند؟ هرچند اکنون از نظر G۷، هم ایران و هم روسیه هر دو با اتهام نقض قطعنامه ۲۲۳۱ روبه‌رو هستند؛ اتهامی که البته فقط ایران را با «نقض پیشین برجام به تحریک آمریکا» و «نقض احتمالی کنونی قطعنامه ۲۲۳۱ به تحریک روسیه»، درگیر دوباره بحران فصل هفتم منشور و تحریم‌های جهانی می‌کند.