رییس مجلس با انتقاد از برخی قیل و قال‌های سیاسی که جنبه سرگرم‌کننده برای برخی افراد دارد، توجه به نیازهای اساسی مردم را مهم‌تر از قیل و قال‌های سیاسی دانست.

به گزارش مهر، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در همایش تکریم خدمت در قم، بر لزوم تعامل و همدلی برای رفع مشکلات کشور تاکید کرد و افزود: ما باید در شرایطی که قیل و قال سیاسی خیلی زیاد است از پرداختن به حواشی پرهیز و بر نیازهای اساسی مردم تمرکز کنیم. لاریجانی افزود: ممکن است قیل و قال سیاسی برای برخی‌ها جنبه سرگرم‌کننده داشته باشد، اما نیازهای مردم این است که مشکلات توسعه کشور و تحقق عدالت و تمشیت اداره امور مردم به نحو درست و با تدبیر حل شود.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل مورد نیاز مردم را توجه به امور اقتصادی کشور دانست و اظهارکرد: در شرایط کنونی مساله گرانی و اشتغال برای کشور چالش ایجاد می‌کند که باید میزان وقت‌گذاری مجلس برای این مسائل بیش از سایر مسائل باشد.

به اعتقاد لاریجانی، آنقدر مسائل اساسی در کشور هست که وقت نمایندگان صرف مسائل حاشیه‌ای نشود.

وی توجه به مسائل اقتصادی به دور از شعارزدگی را مهم دانست و افزود: داشتن روحیه مشورت پذیری و استفاده از نخبگان و صاحبنظران می‌تواند به ما کمک کند که در مسیر درستی حرکت کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: ظرفیت‌هایی در مجلس نهم ایجاد کردیم که نخبگان از طریق نمایندگان، آرای خودشان را به مجلس برسانند و در هر حوزه، نخبگان محلی با نخبگان ملی ارتباط مستمری پیدا کنند. وی داشتن روحیه معتدل در کارها را ضروری خواند و افزود: تندروی در برخی از امور ممکن است شرایط نامتعادلی را در کشور ایجاد کند و همان طوری که بداخلاقی می‌تواند خانواده‌ای را از هم متلاشی کند، تندروی و بداخلاقی هم می‌‌تواند شرایط کشور را در مسیری قرار دهد که سایش‌های غیرعقلایی ایجاد شود.