همشهری نوشت: «بعضی متدینین بیانات اخیر رهبری درباره حجاب را نپسندیدند. رهبر انقلاب فرمود در جمع علما تذکر دادم که بدحجابی را نباید عامل بی‌دینی دختران بدانیم و چه بسا دخترانی که با همین حجاب انقلابی و معنوی‌اند... جمعی از تحلیلگر‌های متدین خیلی این حرف رهبری را نپسندیدند. گویی تصور کردند این حرف کوچک کردن مساله حجاب است. افراد باید تلاش کنند منطق سخنان رهبری را بفهمند. کسانی خیال کردند این حرف به معنی کم‌اعتنایی به مساله حجاب است. این افراد پیش‌تر نیز تلاش می‌کردند مساله حجاب را بی‌اهمیت جلوه دهند و این سخنان را تایید حرف‌های قبلی خودگرفتند. روشن است که چنین نیست. رهبری در همین سخنرانی روشن فرمودند حجاب امر ضروری دین است و لذا بدحجابی را به‌عنوان یک نقص پذیرفتند. این فرق می‌کند با جماعت غرب‌زده و متحجری که منکر مساله حجابند.»

حسین شریعتمداری در کیهان پیشنهاد داده: «در واکنش به اقدام نشریه شارلی ابدو‌»، تنگه هرمز را ببندیم. نشریه فرانسوی «شارلی ابدو‌» اخیرا به اقدام بی‌شرمانه تازه‌ای روی آورده و بار دیگر علیه مقدسات دینی و ملی مردم مسلمان ایران دست به اهانت‌های رذیلانه‌ای زده است. تحریم فلان مسوول اروپایی و آمریکایی و یا احضار سفرای آنها به وزارت خارجه در مقایسه با کینه‌توزی‌های بی‌وقفه و پیوسته کشورهای یادشده نه فقط از توازن لازم برخوردار نیست، بلکه ضریب بازدارندگی آن نیز به سختی می‌تواند بالاتر از «صفر‌» تلقی شود‌. جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه‌ هرمز را روی تمامی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی ببندد.»

سعید شریعتی در «نوسازی کدام حکمرانی»سازندگی نوشت: «من مفهوم حکمرانی نو را از نگاه آقای قالیباف درک نمی‌کنم و ایشان باید حکمرانی نو را تبیین و مشخص کنند که حکمرانی کهنه چه ویژگی‌هایی داشته است که حالا باید حکمرانی نو درانداخت؟ آنچه ما درباره آن صحبت می‌کنیم بحث «حکمرانی خوب» است که یک ترم یا واژه شناخته‌شده در ادبیات سیاسی جهان است و دهه‌هاست که درباره آن صحبت و تولید محتوا شده است.» اعتماد در واکنش به بازداشت دبیر سیاسی این روزنامه، در مجموعه یادداشت‌هایی از او حمایت کرده است. الیاس حضرتی نوشته: «صدای همکارمان هستیم. مجموعه رسانه اعتماد به‌طور کامل از روزنامه‌نگار خود حمایت می‌کند.»