روزنامه واشنگتن‌پست فاش کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در ساخت ویروس کامپیوتری « فلیم» به عنوان بخشی از تلاش برای آهسته کردن پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران با یکدیگر همکاری کردند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه با اشاره به این خبر افزود: مقامات غربی آگاه از این مساله اظهارکردند که این بدافزار پیچیده به منظورجاسوسی از شبکه‌های کامپیوتری ایران و بازپس‌فرستادن اطلاعات جمع‌آوری شده برای استفاده در مبارزه سایبری با ایران طراحی شده است. واشنگتن پست افزود : آژانس امنیت ملی آمریکا و آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) با نیروی نظامی رژیم صهیونیستی روی این پروژه کار کردند.

شرکت روسی ‌کاسپرسکی اولین منبعی بود که ویروس «فلیم» را کشف و هفته گذشته اعلام کرد که این بدافزار ارتباطاتی قوی با استاکس‌نت دارد. کاسپرسکی اعلام کرد که این دو ویروس تعداد زیادی از کدهای مشابه را دارا هستند و عنوان کرد که برخی ارتباطات میان این دو گروه وجود دارد. روزنامه نیویورک‌تایمز پیش‌تر گزارش داده بود که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا حملات سایبری علیه برنامه هسته‌ای ایران را تسریع کرده و حتی پس از گریز ناگهانی ویروس استاکس‌نت درسال ۲۰۱۰ این حملات را گسترش داده است.

اعتراض ایران به مجامع جهانی

در همین حال رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه متخصصان کشورمان موفق شدند با شناسایی ویروس «فلیم» بلافاصله ضدبدافزار آن را تولید کنند و در اختیار دستگاه‌ها قرار دهند و جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که آن را کشف و ضدبدافزارش را نیز تولید کرد. وزیر ارتباطات با بیان اینکه وزارت خارجه در این خصوص به مجامع جهانی مرتبط با موضوع اعتراض کرده است، خاطرنشان کرد: در اجلاس اخیر فناوری اطلاعات ژنو نیز به این مساله اعتراض کردیم و امیدواریم در اجلاس‌های بعدی سازوکارهای برخورد با آن تدوین شود.