وزارت کشور در بخشی از بیانیه خود، مساله حجاب در سال‌های گذشته را یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران توصیف و تصریح کرده است: طرح‌های شکست‌خورده‌ای نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و... هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد. این بیانیه همچنین از شعار «زن، زندگی، آزادی» به عنوان شعاری عوام‌فریبانه یادکرده است. در ادامه واکنش مقامات به کشف حجاب‌های صورت گرفته در کشور، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز روز شنبه در آیین افتتاح و آغاز به کار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، به موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های بحق متدینین در جامعه اشاره کرد و افزود: حجاب یک ضرورت دینی و یک امر الهی مشترک بین همه ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است که برای فرد و جامعه در برابر هرگونه آسیب و لغزشی مصونیت ایجاد می‌کند.

به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور اظهار کرد: ممکن است کسانی هم باشند که به این مفاهیم الزام و اعتقادی نداشته باشند که در اینجا استفاده از ظرفیت مراکز علمی، مباحثه و گفت‌وگوهایی اقناعی مورد تاکید ما است. در عین حال در این رابطه یک الزام قانونی وجود دارد و همه اقشار جامعه با هر نگرش و گرایشی ملزم به رعایت این قانون هستند. همزمان محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه در نخستین جلسه شورای عالی قضایی برمجازات افرادی که کشف حجاب می‌کنند، تاکید کرد و گفت: کشف حجاب به مثابه دشمنی با نظام و ارزش‌های آن است و افرادی که اقدام به این ناهنجاری کنند، مجازات‌ خواهند شد.

در کنار سخنان مقامات ارشد کشور، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با هشدار به قوه‌قضائیه مبنی بر پایان مهلت این قوه برای ارائه راهکارهای لازم برای خلأ‌های قانونی که در بحث ایجابی یا سلبی مربوط به موضوع عفاف و حجاب تاکید کرد: اگر چنانچه قوه‌قضائیه اقدامی در این زمینه نکند، ما نمایندگان مجلس طرحی را در همین رابطه تهیه خواهیم کرد و در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم. پیش از این جلالی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس در یک نشست خبری از مجازات‌های سنگین در طرح جدید عفاف و حجاب، ازجمله جریمه ۳ میلیاردی تا ابطال گواهینامه رانندگی، پاسپورت و ممنوعیت استفاده از اینترنت خبر داده بود. درهمین حال به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته سخنگوی پلیس با توجه به خاطره مقام معظم رهبری در خصوص حمله به بدحجاب‌ها گفت: همراهان و مردمان دیندارِ عزیز، در این موقعیتِ حساس باید «با دقت و مراقبت» اقدام به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر نمود و نسبت به جامعه بی‌تفاوت نباشیم، پلیس نیز به وظایف خود در چارچوب قانون عمل خواهد کرد.