قهرمان‌‌‌پور ادامه داد: «بعد از انتخابات برزیل، انتخابات ترکیه از حساس‌‌‌ترین انتخابات دنیا به دلیل شرایط نظام بین‌الملل و حمله روسیه به اوکراین است.» قهرمان‌‌‌پور درباره وضعیت اردوغان در این انتخابات نیز تصریح کرد: «رقابت میان او و رقبایش خیلی نزدیک است البته باید در نظر داشته باشیم که او رئیس جمهور مستقر است و رسانه‌های زیادی او را تبلیغ می‌کنند و پول زیادی دارد و شبکه‌های زیادی را تشکیل داده و شکست دادنش کار آسانی نیست. رئیس‌جمهور مستقر زمانی شکست می‌خورد که اشتباه فاحشی انجام دهد اما اردوغان اشتباه فاحش نداشته است. وضع اقتصادی و تورم خوب نیست اما طرفدارانش، او را مقصر وضع موجود اقتصادی نمی‌دانند و تورم را ناشی از جنگ اوکراین می‌دانند. بنابراین، شکست دادن او کار سختی است اما نظرسنجی‌‌‌ها نشان می‌دهد اختلاف بین رقبا کم است و بسیار نزدیک در حال رقابت هستند.»

 وی تاکید کرد: «آنچه شرایط را به ضرر اردوغان ممکن است بد کند، وضعیت جسمانی اوست. از دو روز پیش برنامه‌هایش را تعطیل کرده و در مراسم افتتاح نیروگاه هسته‌ای آنلاین شرکت کرد، اگر نتواند با همان شدت که در دو هفته قبل در کمپین‌‌‌های انتخاباتی حضور داشته، شرکت کند چه‌‌‌بسا از رقابت عقب بماند. البته وضعیت کمپین‌های انتخاباتی دائم تغییر می‌کند؛ درست مثل مسابقات اسب‌‌‌دوانی که مشخص نیست در نهایت کدام یک پیروز میدان می‌شود.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره نتیجه این رقابت‌‌‌ تصریح کرد: «اگر دو روز پیش انتخابات برگزار می‌شد، اردوغان برنده می‌شد اما امروز نمی‌دانیم چه می‌شود، ممکن است رقیب او پیروز شود. هنوز زمان زیادی برای تعیین‌تکلیف انتخابات در ترکیه باقی مانده است. انتخابات ریاست جمهوری مثل انتخابات مجلس نیست، شکل رقابت در ریاست جمهوری فردی است.» وی ادامه داد: «این مساله مهمی است در نهایت مردم باید بین دو نفر تصمیم بگیرند و انتخاب کنند و این با انتخابات حزبی و پارلمانی تفاوت دارد. خصوصیات فردی نامزد انتخابات که یک حزب را رهبری می‌کند مهم است و اگر بخواهیم به لحاظ خصوصیات فردی ارزیابی کنیم، اردوغان جلوتر از همه رقبایش است.»