یک منبع آگاه به «دنیای‌اقتصاد» خبر داد که اخیرا رئیس‌جمهور با علی‌آبادی جلسه‌ای داشته اما نتیجه این جلسه مشخص نیست. گفته می‌شود علی نیکزاد که در اجلاسیه چهارم نتوانست نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شود نیز یکی از گزینه‌های احتمالی برای وزارت صمت است. رضا رحمانی که به مدت دو سال وزیر صمت دولت دوازدهم بود نیز یکی دیگر از گزینه‌های وزارت صمت است. گزینه مطرح دیگر برای وزارت صمت مهدی نیازی، سرپرست فعلی این وزارتخانه است. آن‌طور که در راهروهای مجلس شنیده می‌شود نیازی یکی از گزینه‌های اصلی است که در صورت تفکیک وزارت صمت به عنوان وزیر صنعت و معدن به مجلس معرفی می‌شود، اما اگر تفکیک وزارت صمت به زودی انجام نشود، شانس او برای معرفی از سوی دولت به عنوان وزیر صمت کم می‌شود.

جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شوراها در خصوص گزینه‌های مطرح شده به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به «دنیای اقتصاد»، گفت: شنیدم که آقای غضنفری یکی از گزینه‌های وزارت صمت است و امیدوارم دولت ایشان را به عنوان وزیر صمت به مجلس معرفی کند. چون آقای غضنفری فرد توانمندی است و می‌تواند وزارت صمت را سامان دهد. او در خصوص سایر گزینه‌های پیشنهادی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: شنیدم رضا رحمانی، وزیر صمت دولت دوازدهم نیز یکی از گزینه‌های وزارت صمت است. همچنین محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مهدی نیازی، سرپرست فعلی وزارت صمت به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد شد.

او گفت: عباس علی‌آبادی نیز یکی دیگر از گزینه‌های مطرح برای وزارت صمت است، اما به نظر می‌رسد در نهایت دولت مهدی نیازی، سرپرست کنونی وزارت صمت را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کند. یک نماینده مجلس نیز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از احتمال معرفی علی نیکزاد به عنوان وزیر پیشنهادی صمت خبرداد. او گفت: با توجه به اینکه نیکزاد، نایب رئیس مجلس نشد احتمال دارد او را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی کنند.

  سرنوشت وزارت بازرگانی چه می‌شود؟

اگرچه دور از ذهن است که دولت، فاطمی‌امین را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند، اما سلمان ذاکر، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حقیقت سه وزارتخانه بود که با هم ادغام شدند. باتوجه به عریض و طویل بودن وزارت صمت، این وزارتخانه به نظارت زیادی نیاز دارد. آقای فاطمی‌امین در یک بخش از وزارت صمت موفق نبوده و ممکن است در بخش‌های دیگر بتواند موفق باشد. او تاکید کرد: آقای فاطمی‌امین می‌تواند وزارت بازرگانی را اداره کند. برخی پیشنهاد می‌دهند که فاطمی‌امین به عنوان وزیر پیشنهادی بازرگانی معرفی شود و من به لحاظ شناختی که از آقای فاطمی‌امین دارم، از ایشان حمایت می‌کنم.