پس از این ادعای خضریان، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نصب دوربین‌های آژانس فراتر از تعهدات ایران را تکذیب کرد و گفت: روابط ایران با آژانس بر مبنای پادمان و ان‌پی‌تی است نه یک کلمه اضافه‌تر نه یک کلمه کمتر. در همین حال شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به ادعای خضریان تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است. این قانون تکلیف سازمان انرژی اتمی را مشخص کرده و قانون راهبردی ۹ بند دارد و بند بند آن را سازمان انرژی اتمی مطابق با زمان، اجرایی و عملیاتی کرده است. از این جهت آنچه در قالب طرح ضرورت داشته را سازمان انرژی اتمی انجام داده است. او ادامه داد: بنابراین چون بحث تشویق و ترغیب برای لغو تحریم‌ها است، قاعدتا اگر غرب و آمریکا تمایلی به لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی داشته باشند، قطع و یقین در قالب قانون اقدام راهبردی قابل پیش‌بینی است.

ضمن اینکه هرگونه توافقی با آژانس و طرف‌های برجامی نمی‌تواند توقفی در مسیر برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایجاد کند. آنچه نیاز کشور است در قالب قانون را این سازمان موظف است که تامین کند. اما در عین حال در صورت توافق در برجام تنها همکاری‌ها با آژانس بیشتر می‌شود. همواره سازمان انرژی اتمی با آژانس همکاری داشته و اخیرا نیز آژانس از همکاری جمهوری اسلامی تشکر کرده است. منتها مشروط بر اینکه برجام شکل بگیرد و توافق برجام انجام شود در غیر این‌صورت ما هیچ‌گونه همکاری خارج از چارچوب آژانس نداریم؛ مضاف بر اینکه توافق اخیر کاملا در چارچوب همکاری‌های آژانس و سازمان انرژی اتمی است.

حیدری گفت: کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون تخصصی بررسی موضوع فعالیت هسته‌ای ایران و تعامل ایران و آژانس است و هرگونه توافقی که با آژانس انجام شود، قاعدتا گزارش آن در کمیسیون مطرح می‌شود. ضمن اینکه هر ۶ماه گزارش عملکرد از سازمان انرژی اتمی دریافت می‌کنیم و مسوولان حضور پیدا می‌کنند. تاکنون تمام بندهای اقدام راهبردی عملیاتی شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست. هر نماینده‌ای که اظهارنظر می‌کند نظرات شخصی خود را می‌گوید. حیدری اظهار کرد: آقای خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ و مختار است که اظهارنظر کند. اظهارنظر ایشان از منظر کمیسیون اصل ۹۰ قابل بررسی است، اما از منظر کمیسیون امنیت ملی، سازمان انرژی اتمی هیچ اقدام خلافی انجام نداده است.