حالا با گذشت چهار روز از این حادثه روزنامه‌ها و سایت‌های وابسته به اصولگرایان در گزارش‌ها و یادداشت‌هایی به شرح یکسان ماوقع پرداخته‌اند. ازجمله روز سه‌شنبه خبرگزاری فارس ماجرا را این‌گونه روایت کرده است: «ماجرا از آنجا شروع شد که دختر دانش‌آموز ۱۶ساله‌ای ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۹ مهر با دوستانش در میدان شهدا به قصد عزیمت به مدرسه قرار می‌گذارد. وقتی که با دوستانش وارد قطار می‌شود به یکباره جلوی در ورودی واگن قطار بی‌هوش می‌شود؛ دوستانش به همراه چند نفر از شهروندان داخل واگن وی را به روی سکو منتقل می‌کنند. مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز می‌گوید: این خانم به همراه دوستانش به طرف واگن انتهایی می‌روند و بر اساس تصاویر دوربین‌های سکو در لحظه ورود به قطار تعادلش را احتمالا به دلیل افت فشار از دست داده و زمین می‌خورد؛ نصف بدنش در داخل قطار و نصف دیگر در بیرون از قطار بوده دوستانش و سایر مسافرین وی را از قطار خارج می‌کنند.

وی ادامه داد: یک نفر از مسافران که احتمالا پزشک بوده اقدامات اولیه درمان را آغاز و همزمان هم از اورژانس درخواست کمک می‌کنند. اورژانس در صحنه حاضر و پس از اقدامات اولیه این دختر ۱۶ ساله را به بیمارستان منتقل می‌کنند. امیدواریم هر چه زودتر حال این خانم جوان خوب و به آغوش خانواده بازگردد.» فارس در ادامه این گزارش آورده است: «بعد از انتشار این خبر برخی از رسانه‌های بیگانه اعلام کردند که درگیری لفظی بین مسافر و عوامل اجرایی مترو باعث وقوع این حادثه شده است، اما مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تاکید کرد که فیلم‌های مداربسته از ابتدای ورود این خانم مورد بازنگری قرار گرفته و هیچ درگیری لفظی یا فیزیکی با مسافران یا عوامل اجرایی مترو نداشته است.»

«ایرنا» نیز روز سه‌شنبه ۱۱مهر گفت‌وگویی با مادرآرمیتا انجام داد. شهین احمدی در این گفت‌وگو با بیان اینکه همه فیلم‌های مترو را دیدیم، حادثه پیش آمده یک اتفاق بود، در خصوص جزئیات حادثه برای فرزندش در خط چهار مترو میدان شهدا افزود: دخترم با دوستانش برای رفتن به مدرسه در مترو شهدا قرار گذاشته بود که پس از ورود به ایستگاه قطار، هنگام سوارشدن دچار افت فشار شد و پس از به هم خوردن تعادلش سرش با لبه واگن قطار برخورد می‌کند. وی تاکید کرد: در این شرایط توسط دوستانش به بیرون از واگن قطار منتقل شد و بلافاصله با عوامل اورژانس تماس گرفته و دقایقی بعد آرمیتا به بیمارستان منتقل می‌شود.

احمد گراوند، پدر آرمیتا نیز در این گفت‌وگو اضافه کرد: همراه با همسرش همه فیلم‌های مترو را بررسی کردیم و برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده است. «ایرنا» حتی با دختر دایی آرمیتا هم گفت‌وگو کرده که او در این گفت‌وگو می‌گوید: هر لحظه شاهد حاشیه‌سازی‌های عجیب و غریب از سوی برخی افراد و رسانه‌ها هستیم، آنها مطالبی برای ما می‌فرستند که تنها حال خانواده را بد می‌کند. خانواده آرمیتا فیلم‌های دوربین‌های ایستگاه مترو را کامل مشاهده کردند و هیچ چیز غیرعادی در آن ندیدند.

 روز گذشته برخی از روزنامه‌های اصولگرا نیز در یادداشت‌ها و گزارش‌هایی به تشریح ماجرا پرداختند. در این میان روزنامه کیهان، در گزارشی در صفحه دهم خود با تیتر «پدر دانش‌آموز: برخلاف حاشیه‌های مطرح‌شده، بیهوش شدن دخترم یک حادثه بوده است.» نوشت: افت فشار و بیهوش شدن یک دختر دانش‌آموز در ایستگاه مترو سوژه دروغ‌بافی ضد انقلاب شده، در حالی که خانواده وی می‌گویند بیهوش شدن دخترشان یک حادثه بوده است.

این گزارش با بیان اینکه دیروز‌(سه‌شنبه) تصاویر جدیدی از این دختر نوجوان در مترو منتشر شد، نوشت: برخی رسانه‌های داخلی سعی داشتند که دوباره حاشیه‌سازی صورت گیرد، اما با انتشار این فیلم تیرشان به هدف نخورد.  روزنامه همشهری نیز روز گذشته در مطلبی در صفحه یک خود با تیتر «دروغ‌سازی از بیهوشی دختر نوجوان» در صفحه ‌۵ خود در ستونی با عنوان «اصل ماجرا» نوشت: موضوع حجاب و عدم‌رعایت قانون توسط هنجارشکنان همچنان موضوعی داغ در جامعه است.

اگر سوار مترو شده ‌باشید و مسافر هر روزه این ناوگان باشید شاهد هستید که ماموران انتظامی در مترو بدون درگیری لفظی و برخورد فیزیکی با هنجارشکنان، فقط صرف بیان یک جمله تذکر رعایت حجاب می‌دهند، اما چند روز گذشته در فضای مجازی شایعات مبنی بر ضرب و شتم دختر جوانی در مترو توسط ماموران مترو به‌دلیل عدم‌رعایت حجاب منتشر شده و ادعا کرده‌اند به‌دلیل ضرباتی که به این دختر توسط ماموران وارد شده او دچار مصدومیت جدی شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری ‌است. در ادامه این مطلب آمده است: اگر مسافر هرروزه مترو باشید دیده‌اید که ماموران مترو در بحث تذکرات حجاب هیچ‌گونه دخالتی ندارند و مسوولیت آن برعهده ماموران انتظامی قرار دارد، البته این درحالی است که فیلم دوربین‌های مدار بسته منتشر شده و براساس این فیلم‌ها، دختر جوان هنگام ورود به واگن قطار از هوش رفته و خبری از ضرب و شتم او هم نیست.

روزنامه جوان نیز در مطلبی با عنوان «هجمه معاندان به دختر‌ی در کما برای التیام زخم‌های ناکامی» در صفحه اول خود نوشت: ناکام ماندن تلاش‌های یک ساله معاندان جمهوری اسلامی برای ایجاد آشوبی تازه در سالمرگ مهسا امینی که هزینه‌های کلانی بابت آن صرف شده ‌بود، آنچنان برایشان گران تمام شده است که برای جبران بخش کوچکی از ناکامی‌هایشان و تحمیل کردن هزینه‌های تازه به کشور از هر ابزاری استفاده می‌کنند. بیهوش شدن دختری دانش‌آموز در متروی تهران که می‌توانست در هر جای جهان، حتی قلب لندن رخ دهد، حالا به ابزاری برای حمله به ساختار کلی کشور تبدیل شده و این پرسش را مطرح کرده است که آیا شبکه‌های جیره‌خوار پس از وقوع اتفاق مشابه در متروی لندن جرات حمله به تاج و تخت انگلستان را دارند؟

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: فیلم منتشر شده به خوبی گویای این است که ثانیه‌هایی بعد از ورود آرمیتا به قطار مترو، راننده دوم قطار هم که قصد ورود به جایگاه خود را دارد، شاهد ماجرا است و تا زمان خارج کردن دانش‌آموز و دو همکلاسی‌اش از قطار منتظر می‌ماند. روشن است که هیچ درگیری در این محل روی نداده و زن مسافری هم که به شتاب خود را به این واگن می‌رساند، بدون اینکه متوجه ماجرا شود، وارد قطار می‌شود. این مطلب می‌افزاید: واکنش پدر و مادر آرمیتا برای رسانه‌های معاند اصلا خوشایند نیست. آنها انتظار داشتند شاهد واکنش‌هایی مثل واکنش خانواده نیکا شاکرمی هستند، اما وقتی دیدند والدین آرمیتا حقیقت ماجرا را پذیرفته‌اند، تلاش خود را به کار گرفتند تا تفسیر‌های خود را از ماجرای روی داده روایت کنند.

روزنامه ایران نیز روز گذشته در صفحه ۱۲ که اخبار حوادث را پوشش می‌دهد در گزارشی با تیتر «درخواست مادر دختر دانش‌آموزی که در مترو بیهوش شد: برای دخترم دعا کنید»، نوشت: حدود ساعت ۷ صبح یکشنبه ۹ مهر سه دختر دانش‌آموز برای رفتن به مدرسه در ایستگاه مترو میدان شهدا منتظر رسیدن قطار بودند، اما به محض ورود قطار به ایستگاه و سوار شدن دختران ناگهان یکی از دخترها به علتی نامعلوم که البته بعدا گفته شد افت فشار بوده، به زمین افتاد و سرش به لبه در قطار برخورد کرد. در همین رابطه مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مورد بیهوش شدن دانش‌آموز دختر در مترو، گفت: فیلم‌های دوربین مداربسته این ایستگاه از ابتدای ورود این خانم مورد بازنگری قرار گرفت که هیچ‌گونه درگیری لفظی یا فیزیکی با مسافران یا عوامل اجرایی مترو نداشته و به هیچ عنوان چنین چیزی وجود نداشته است.

این گزارش می‌افزاید: پدر و مادر دختر دانش‌آموزی که صبح یکشنبه در ایستگاه مترو تهران بیهوش و در بیمارستان بستری شده است، از مردم خواستند به جای شایعه‌سازی برای دخترشان دعا کنند.  «ایسنا» هم دیروز در مطلبی با تیتر «پشت‌پرده سناریوی جدید رسانه‌های فارسی زبان» ‌نوشت: هرچند فیلم‌های مختلفی از روز حادثه برای آرمیتا گراوندی در مترو وجود دارد و خانواده او هم اعلام کرده‌اند که دخترانشان در مترو بیهوش شده است، اما رسانه‌های دشمن مردم ایران سعی دارند القا کنند که او به خاطر حجابش مورد ضرب و شتم واقع شده است. کار حتی به جایی رسیده که وزیر امور خارجه آلمان هم نیست به این اتفاق واکنش نشان داده و ژست حقوق بشری گرفته است.