مبارزه در زمین اقتصاد

 مراسم راهپیمایی ۱۳آبان روز گذشته در تهران و سراسر کشور برگزار شد و راهپیمایان با حضور در این راهپیمایی با محکوم کردن سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و دولت‌های غربی یک‌صدا حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند. همراه با مردم جمعی از مسوولان کشور نیز با حضور در مراسم راهپیمایی انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند. همزمان با این راهپیمایی زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور نیز نواخته شد.

در تهران این راهپیمایی از میدان فلسطین به سمت لانه جاسوسی «سفارت سابق آمریکا در تهران» برگزار شد و مردم ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام و همراهی و همدردی خویش با ملت مقاوم و مظلوم غزه اعلام کردند. محمدباقر قالیباف نیز سخنران مراسم ۱۳آبان در تهران بود. رئیس مجلس شورای اسلامی با شیطنت‌آمیز توصیف کردن اقدامات و عملکرد آمریکایی‌ها خطاب به مقامات آنها گفت: آمریکا، شیطنت نکن.

به گزارش «ایسنا» وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها همواره در طول تاریخ در همه شرایط در مقابل امنیت ملی و منافع ملی و پیشرفت کشور ما ایستاده و دست به توطئه، جنگ و کودتا زده‌اند. تاریخ به این موضوع شهادت می‌دهد. اما ما بر اساس باورها و سنت‌های الهی در برابر آنان مقاومت کردیم. آنها به دنبال این هستند تا قدرت بازدارنده ما و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف را بازدارند. اما واقعیت این است که بین مقاومت و منافع ملی تعارضی وجود ندارد. مقاومت اهل هوشمندی، اهل تدبیر، اهل شجاعت، اهل حساب و کتاب است. البته که ما در کنار این موضوع امید به خدایی داریم که از جایی به ما کمک می‌کند که نه در محاسبات ما می‌گنجد و نه در محاسبات دشمن.

رئیس مجلس با بیان اینکه شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد، گفت: اما بدانیم که تسلیم شدن و کرنش کردن هم دارای هزینه است منتها هزینه مقاومت مانند سرمایه‌‌گذاری است، اما هزینه تسلیم به معنای باج دادن، ربا گرفتن و ربا دادن بوده و همه چیز حتی شرافت، انسانیت، استقلال و آزادی را می‌گیرد. وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات طوفان‌الاقصی را نقطه عطفی خواند که تاریخ را جابه‌جا کرده است و گفت: کسانی که مسائل راهبردی، استراتژیک و ژئوپلیتیک را دنبال می‌کنند همه حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند؛ حرکت طوفان‌الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی و منطقه‌ای جابه‌جا کرد؛ به‌طوری‌که رژیم صهیونیستی و آمریکا هر اقدامی هم انجام دهند، نمی‌توانند شرایط را به قبل برگردانند.

قالیباف با پیش‌بینی از آینده نتانیاهو اظهار کرد: نتانیاهو این مرد پلید و خبیث بداند اولین قربانی حادثه خواهد بود و در آینده نزدیک خواهیم دید چطور به بدبختی و ذلت می‌افتد؛ البته ما مقصر اصلی همه این جنایات را به‌طور روشن و مشخص آمریکای جنایتکار می‌دانیم که این جنایات به دستور و حمایت و پشتیبانی آمریکا انجام می‌شود. قالیباف مهم‌ترین مبارزه را در مسائل داخلی مربوط به حل مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: باید تمام تلاشمان در راستای گره‌گشایی در مسائل اقتصادی کشور باشد؛ به‌طوری‌که حل مشکلات اقتصادی همچون مبارزه با آمریکا است. این موضوع با اولویت‌ در دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و باید اولویت همه حتی اندیشمندان و هم بخش خصوصی باشد و همه با نگاه مجاهدانه و مقدس به آن بنگرند. به گزارش «ایلنا» رئیس مجلس افزود: الان هم دنبال این هستند که ما را از قدرت و پیشرفت اقتصادی بازدارند. اگر ما منافع ملی‌مان را در نظر بگیریم، هیچ منافاتی با آموزهای دینی ما ندارد.

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران سخنران دیگر مراسم ۱۳آبان درتهران بود. وی تاکید کرد که تمام کشتار و تخریب و آواره شدن مردم در غزه با چراغ سبز آمریکا انجام شده است. پیش از آغاز سخنرانی رئیس مجلس، قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان قرائت و تاکید شد که ۱۳آبان از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی اراده مقاومت مقدس در مصاف با استکبار جهانی است.

 در این قطعنامه ۵بندی از تمام کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل خواسته شد تا ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژادپرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل کنند. همچنین دربند دیگری ازاین قطعنامه آمده است: به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نشود، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید. علاوه بر تهران مقامات دیگر کشور نیز در شهرهای مختلف به سخنرانی درخصوص روز ۱۳آبان پرداختند و اقدامات این روزهای رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، در مراسم راهپیمایی روز ۱۳آبان در اصفهان گفت: امروز شاهد مبارزه مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی هستیم. به گفته مقام معظم رهبری، ضربه‌ای که به رژیم صهیونیستی وارد شد، غیرقابل ترمیم است و همه این جنایات در این مدت به‌خاطر ترمیم و جبران این شکست بزرگ بوده است که البته غیرقابل ترمیم و جبران است.

 ۱۳آبان در شهرستان‌ها

سردار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در تجمع پایانی راهپیمایی ۱۳آبان در جمع دانش‌آموزان کرمانی، بزرگ‌ترین موفقیت جهان اسلام بعد از عملیات طوفان‌الاقصی را اجماع ملت‌های جهان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان علیه رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش «ایسنا» وی ادامه داد: ما دلمان برای مردم غزه می‌سوزد و برای آنان عزاداریم ولی شک نکنید و نگران نباشید. راهی به جز فروپاشی برای رژیم ستمگر صهیونیستی باقی نمانده و در واقع حمایت آمریکایی‌ها با بمب‌های کشتار جمعی برای بازیابی روحیه ارتش ورشکسته و نیمه‌جان صهیونیستی است و دیگر تاب مقاومت ندارد و آبرویش در دنیا رفت و هر روز که می‌گذرد در باتلاق فروپاشی بیشتر فرومی‌رود. همچنین سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران درمراسم یوم‌الله ۱۳آبان در مصلای بیت‌المقدس اراک گفت: طوفان‌الاقصی، توفانی بزرگ‌تر را در جهان به پا کرده و آمریکا و دولت‌های غربی و صهیونیست از این مساله ترسیده‌اند که جهان به مظلومیت فلسطین واقف شده است.

عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در مشهد گفت: ما از همسایگان می‌خواهیم در کنار ملل خود بایستند و سفارت‌های اسرائیل را تعطیل کنند و نفت و گاز را به روی آنها ببندند. دیگر لازم نیست روی اسرائیل آب بریزید تا نابود شود، بلکه باید آب را به روی آنها ببندید.