یک قدم تا مرتفع‌ترین پل خاورمیانه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، زیربنای بیمارستان ۲۸۰تخت‌خوابی فردیس که روز گذشته به بهره‌برداری رسید، ۲۴ هزار مترمربع در ۶طبقه است که با هزینه ۷ هزار میلیارد ریال ساخته شده است‌. این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در قالب سه بلوک و به صورت عمومی (جنرال) ساخته شده و ظرفیت تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان آن از هفت تخت به ۳۷ تخت افزایش یافته است. براساس این گزارش بیمارستان شهید سلیمانی فردیس پس از ۱۲سال روز گذشته به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت‌. همچنین بزرگراه شمالی کرج که روز گذشته مورد بازدید رئیس‌جمهور قرار گرفت و فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید، عظیمیه کرج را به شمال غرب این کلان‌شهر متصل می‌کند.

به گزارش تابناک، عملیات احداث آزاد‌راه شمالی کرج پس از شهادت شهید سردار سلیمانی در تیرماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد و قرار بود پس از سه سال افتتاح شود. طول آزاد‌راه شهید سلیمانی ۱۸ کیلومتر است که آزاد‌راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد‌راه  کرج – قزوین در غرب این کلان‌شهر متصل می‌کند. با تکمیل آزاد‌راه شهید سلیمانی ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این آزاد‌راه منتقل می‌شود. براساس این گزارش مرتفع‌ترین پل خاورمیانه  (پروژه پل بیلقان) به ارتفاع ۱۳۶ متر و به طول ۹۰۰ متر روی رودخانه کرج نیز در این آزاد‌راه در حال ساخت است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، این آزادراه تاکنون حدود ۷۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌. روز گذشته نیز در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان البرز فاز نخست این بزرگراه به طول ۷.۶کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 در برخورد بافساد رحم نمی‌کنیم

در کنار مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور، ابراهیم رئیسی در اجتماع مردم شهر کرج خطاب به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف توجه به ارباب رجوع و حساسیت و پرهیز نسبت به روابط ناسالم اداری، رشوه و پارتی‌بازی در نظام اداری کشور را گوشزد کرد و گفت: ما با مردم پیمان بسته‌ایم که ضمن اصلاح بسترهای فسادزا یک نظام اداری عادلانه در کشور بنا کنیم و در این ماموریت بزرگ مردم را یار و همکار خود می‌دانیم. رئیس‌جمهور تاکید کرد: یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ‌کس و در هیچ سطحی رحم نخواهم کرد. 

به گزارش «ایسنا»، رئیسی با اشاره به سابقه فعالیت خود در استان البرز در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و جای جای استان البرز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری است و از همه کسانی که برای این پیشرفت‌ها تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم، اما البرز همچنان نیازمندی‌ها و مشکلاتی دارد که باید برای تامین و رفع آنها تلاش کرد.  رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش توسعه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی را با توجه به نزدیکی البرز به پایتخت یکی از نیازهای جدی و اساسی استان برشمرد . رئیس‌جمهور در ادامه اقتصاد مقاومتی را شاکله اصلی اقدامات دولت برای مصون‌سازی اقتصاد کشور از تکانه‌های تحریم و فشار عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواستیم به تهدیدات دشمن توجه کنیم امروز رشد اقتصادی کشور رشد بیش از ۴درصدی و افزایش ۲۲درصدی تولیدات کالاهای اساسی در کشور رقم نمی‌خورد.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: آمدن من به استان‌ها یک امر تشریفاتی نیست، بلکه به میزان رفع مشکلات مناطق مختلف کشور بستگی دارد و تا زمانی که مشکلات وجود داشته باشد بنده خود را موظف به سرکشی به نقاط کشور برای تسریع در رفع مشکلات مردم می‌دانم. به گزارش ایلنا، رئیسی در ادامه سخنانش در جمع مردم کرج گفت: درصد بیکاری در البرز نسبت به استان‌های دیگر کمتر است. آمار نشان می‌دهد دغدغه جدی بیکاری در این استان نداریم، اما مساله مسکن جدی است که در برنامه دولت اعلام کرده‌ایم، رفع این مشکل در دستور کار است. رئیس‌جمهور همچنین در بازدید از یکی از واحدهای احیا شده در استان البرز تاکید کرد: محصولی در کشور تولید می‌شود، ولی واردات هم می‌شود؛ این خنجری از پشت به تولید است.