دستگاه قضایی از موضعش کوتاه نیاید

یک مرجع تقلید گفت: کسانی که به طلبه مظلوم مجاهد و آمر به معروف و ناهی از منکر حمله کردند، مصداق بارز مفسد فی‌الارض هستند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه دیروز اظهارکرد: حادثه ناگوار حمله اراذل به طلبه‌ای که برای حمایت از دو دختر در خیابان تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، مصداق مفسد فی‌الارض است و باید با آنها برخورد شود. وی افزود: مفسد فی‌الارض با محارب متفاوت است و قوه قضائیه با این گونه مسائل قوی‌تر برخورد کند و اگراین برخورد صورت نگیرد دیگر کسی جرات امر به معروف کردن نخواهد داشت.

این مرجع تقلید ادامه داد: حادثه دردناک دیگری که اتفاق افتاده، پخش سیصدهزار سی‌دی از بدترین نوع مستهجن است که پخش‌کننده آن گرفتار و دستگیر شد و محکوم به حکمی گردید، ولی متاسفانه بعد از چند وقت این حکم شکسته شد. چرا باید این‌گونه باشد؟ مکارم‌شیرازی تصریح کرد: این فرد مصداق واضح مفسد فی‌الارض بود، چرا حکم او شکسته شد؟ دستگاه قضایی نباید از موضع خود کوتاه بیاید.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا نباید در این گونه مسائل کوتاه بیاید زیرا مسائلی کمتر از این موارد، مصداق مفسد فی‌الارض است، چه برسد به اینها، اگر قبول ندارند بیایند بنشینند تا بحث ‌کنیم، این کارها چراغ سبزی برای دیگران است. این مرجع تقلید افزود: البته ما از اقدامات دستگاه قضایی در موارد متعدد تشکر می‌کنیم، ولی باید این اقدامات شدید‌تر باشد. مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: باید سعی کنیم در جبهه داخلی اخوت و برادری میان همه قشرهایی که نظام کشور و اسلام را قبول دارند تقویت کنیم و به مخالفان و دشمنان در خارج بگوییم، این‌قدر سم‌پاشی برای اختلاف در ایران نکنند. وی ادامه داد: جدیدا برخی از سایت‌های وهابی تندرو تکفیری، حرف برخی از مداحان را منتشر کرده و علیه شیعیان سم‌پاشی کرده‌اند. این مرجع تقلید گفت: حالا ممکن است مداح بی‌سوادی هم حرفی بزند، در صورتی که اکثریت مداحان انسان‌های چیز فهمی هستند، حال باید مذهب را از من و امثال من آموخت یا از یک مداح بی‌سواد؟ وی تصریح کرد: وهابیت تندرو با این کار غرض‌ورزی و اختلاف افکنی می‌کنند ما معتقدیم غلو در مذهب ما وجود ندارد و هر کسی غلو کند از شیعه نیست، به جای اینکه مذهب را از بزرگان مذهب بگیرید به سراغ مداحان بی‌سواد می‌روید و خیال می‌کنید فتح خیبر کرده‌اید؟ این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: جبهه شیعیان با این کارها شکست نمی‌خورد و با استدلال پیش می‌رود و به خاطر همین استدلال است که شیعه در دنیا پیش می‌رود و موفق است این راهی که شما انتخاب کرده‌اید مورد رضای خدا و پیامبر نیست و این اختلاف‌افکنی‌ها توجیه‌پذیر نمی‌باشد.