فرمانده نیروی انتظامی گفت: برای پاسخگویی به مطالبات مردم، طرح تشدید مقابله با ناهنجاری‌ها از ۲۵ خرداد ماه سال ‌جاری در سراسر کشور آغاز خواهد شد. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم درحاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه برای مقابله با مفاسد اجتماعی برنامه‌ریزی گسترده‌ای شده است، خاطرنشان کرد: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و بدحجابی در مرحله اول تذکر زبانی مد نظر ماموران انتظامی قرار دارد که در صورت بی‌توجهی، قطعا اقدامات دیگر انجام خواهد شد. وی افزود: نحوه برخوردها متناسب با موقعیت خواهد بود و در هر استان و منطقه‌ای که این تخلفات کمتر مشاهده شده است، ماموران انتظامی ملایمت بیشتری خواهند داشت و در صورتی که این تخلفات بیشتر باشد نقش و برخورد ماموران انتظامی نیز پر رنگ‌تر خواهد شد. احمدی‌مقدم به برخورد با بدحجابی در جامعه اشاره کرد و افزود: برخورد با بدحجابی از مطالبات بحق مردم است و در صورتی که نتیجه مطلوب در برخورد با بد حجابی حاصل نشود، میزان برخورد در این مقوله شدت خواهد گرفت.

افزایش چشمگیر ورود مواد مخدر

فرمانده ناجا به وضعیت مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال شاهد افزایش کشت خشخاش در افغانستان هستیم که این موضوع قطعا باعث افزایش قاچاق مواد مخدر خواهد شد و نیروی انتظامی با جدیت پیگیر موضوع است و در هر لحظه شرایط را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: هر چند میزان ورود مواد مخدر در ابتدای سال کاهش داشت، اما انتظار می‌رود، این میزان در خرداد ماه افزایش چشمگیری داشته باشد. به گزارش ایسنا، وی از تشکیل پلیس سایبری در مراکز همه استان‌ها تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: نیروی انتظامی درصدد است متناسب با پیشرفت‌های جامعه امکانات خود را به‌روز کند.

پلیس نباید آبروی مردم را به خطر بیندازد

وی در ادامه یکی از مهمترین وظایف پلیس را مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: پلیس درعین حال که نباید در برابر ارزش‌ها عقب نشینی کند، نباید به بهانه حفظ امنیت نیز آبروی مردم را به خطر بیندازد. به گفته وی نیروی انتظامی اگر بخواهد روحیه دینی اش را حفظ کند باید حفظ آبروی جامعه و حتی مجرمان را در دستور کارخود قرار دهد. وی از پلیس به عنوان مجری احکام اسلامی نام برد و گفت: افراط و تفریط برای پلیس جایز نیست و نباید از حدود الهی عدول کرد.