سردار زاهدی و دیگر همرزمان او عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند. او از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسوولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت. او همچنین در سال‌های اخیر در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه در سوریه و لبنان بود.سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز روز گذشته در مراسم تشییع پیکر سردار شهید محمدرضا زاهدی در اصفهان گفت: حمله به کنسولگری ایران در سوریه از سر استیصال رژیم صهیونیستی بوده است، ما دشمن را با کمک دلاورمردان خود پشیمان می‌کنیم و حتما انتقام خواهیم گرفت.به گزارش «ایرنا»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی روز‌به‌روز در بحرانی فرو می‌رود که خروج از آن، بحران را شدیدتر می‌کند و قطعا اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و چنانکه رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند دشمن را پشیمان خواهیم کرد.

همچنین روز گذشته پیکر شهید سید‌علی صالحی‌روزبهانی از شهدای حمله رژیم‌صهیونیستی به دفتر کنسول‌گری ایران در دمشق با حضور پرشور مردم شهرستان بروجرد تشییع و به خاک سپرده شد. ازسوی دیگر، مراسم تشییع شهید مدافع حرم سرلشگر پاسدار محمدهادی حاج‌رحیمی نیز روز گذشته در شهرک شهید محلاتی با حضور جمعی از مردم و مقامات لشکری و کشوری، از مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) به سمت مقبره شهدای گمنام برگزار شد. پیکر این شهید بزرگوار بعد از تشییع با انتقال به بهشت زهرا‌(س) در قطعه ۲۴ آرام گرفت. به گزارش «ایرنا»، در مراسمی دیگر پیکر شهید «سید مهدی جلادتی» از همراهان شهید سرلشکر زاهدی، پس از تشییع از درب جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت سیدالکریم (ع) آرام گرفت.

درهمین حال سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی دمشق امروز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در حسینیه فاطمه الزهرا سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار می‌شود. سپاه پاسداران همچنین در پیامی از حضور حماسی و دشمن‌شکن ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس و آیین‌های تشییع و خاک‌سپاری شهدای جنایت صهیونیستی دمشق قدردانی و تاکید کرد: پاسخ به مطالبه ملی برای مجازات پشیمان‌کننده دشمن جنایتکار صهیونیستی به فضل الهی تحقق خواهد یافت. به گزارش «ایسنا»، در ادامه این پیام آمده است: به ملت قهرمان و انقلابی ایران اطمینان می‌دهیم فرزندان غیور و غیرتمند شما در «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»‌، به فضل الهی مطالبه ملی در مجازات پشیمان‌‌کننده دشمن صهیونیستی و حامیان آن از ارتکاب جنایت ناجوانمردانه تروریستی اخیر در دمشق را تحقق خواهند بخشید.