بر این اساس پیشنهاد دادیم این موضوع برای خانم‌های متاهل تا یک دوم در نظر گرفته شود. اما این پیشنهاد نیز با مخالفت مواجه شد. در ادامه بررسی لایحه اصلاح ماده۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، پیشنهادی از سوی محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور برای دورکاری (یک‌چهارم ساعت کاری) کارمندان مطرح شد که این پیشنهاد نیز با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد. بر این اساس مجلس وارد نطق نمایندگان شد.

فقط دو پیشنهاد مانده

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» درخصوص اینکه آیا بررسی لایحه افزایش تعطیلات در مجلس یازدهم به سرانجام می‌رسد، گفت: دومین روز تعطیلات آخر هفته در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می‌شود. پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون تخصصی جمعه و شنبه است. اما برخی نمایندگان پیشنهاد تعطیلی پنج‌شنبه را دارند که در جلسه امروز این موضوع بررسی می‌شود. او به استدلال کمیسیون اجتماعی درخصوص تعطیلی شنبه‌ها اشاره و تاکید کرد: استدلال ما علمی است و از دو بازوی اقتصادی کشور یعنی اتاق تعاون ایران و اتاق بازرگانی ایران استعلام گرفتیم و تعطیلی شنبه‌ها به معیشت مردم کمک می‌کند و از ضرر ۸میلیارد دلاری که یک روز تعطیلی با دنیا ایجاد می‌کند، جلوگیری می‌شود. اما بالاخره مخالفان هم استدلال خاص خودشان را دارند و این موضوع به بحث گذاشته می‌شود و نتیجه در صحن مجلس مشخص خواهد شد.

اسماعیلی درخصوص پیشنهادهای باقی‌مانده لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته تاکید کرد: تنها دو پیشنهاد باقی‌مانده است. یکی از این پیشنهادها در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها است و پیشنهاد دیگر نیز درخصوص این است که انتخاب دومین روز تعطیلات آخر هفته را در اختیار دولت قرار بدهیم؛ اما باتوجه به اینکه قانون‌گذار هستیم، نمی‌توانیم تفویض کامل را به دولت بدهیم و باید دومین روز تعطیلات آخرهفته را مشخص کنیم. رئیس کمیسیون اجتماعی به کاهش ساعت کاری اشاره و خاطرنشان کرد: ساعت کاری از سوی کمیسیون اجتماعی به ۴۰ساعت تقلیل پیدا کرد و دولت هم با آن موافقت کرد تا بار مالی نداشته باشد و از سوی شورای نگهبان ایراد گرفته شود. به گفته این نماینده مجلس بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در جلسه امروز مجلس به پایان خواهد رسید.

اما پیش از بررسی لایحه افزایش تعطیلات و در ابتدای جلسه  سه‌شنبه دو تحقیق و تفحص و دو گزارش نظارتی با رای موافق نمایندگان به قوه قضائیه ارجاع شد. با رای نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی درخصوص تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و شرکت‌های زیرمجموعه آن از سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ به قوه قضائیه ارسال شد. از سوی دیگر و با رای نمایندگان گزارش کمیسیون انرژی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به قوه قضائیه ارجاع شد. علاوه بر این نمایندگان گزارش کمیسیون کشاورزی درباره استنکاف از اجرای قانون هوای پاک مربوط به جلوگیری از استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها و همچنین گزارش کمیسیون انرژی درباره اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع‌آوری گازهای مشعل را برای بررسی به قوه قضائیه ارجاع دادند.