مانور طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با حضور ۲۵ ارگان امدادی، امنیتی، پشتیبانی و قضایی دیروز در فرودگاه مهر آباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در حاشیه این مانور با اشاره به حضور ۴۵۰ نفر در اجرای این مانور، گفت: هماهنگی ارگان‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری چنین مانورهایی از اهمیت بالایی برخوردار است. «مرتضی دهقان» افزود: برای مقابله با بحران‌ها و حوادث باید تمام بخش‌های مختلف فعال در ایمنی هوانوردی، آموزش و طراحی سطوح پروازی در بالاترین سطح استانداردها باشد.

وی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد سفرهای هوایی از ایمن‌ترین سفرها به شمار می‌آید، ضمن اینکه احتمال خطا همیشه وجود دارد، بنابراین باید تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا در صورت وقوع سوانح به موقع وارد عمل شده و کمترین خسارت جانی و مالی از این سانحه در پی داشته باشد. مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان اینکه اجرای چنین مانوری در این حد بی نظیر بوده است، افزود: طی سال‌های گذشته، مانورهای محدودی با حضور تعدادی از نهادها و ارگان‌ها برگزار شد. وی تصریح کرد: در این تمرین که با حضور ۲۵ ارگان مختلف برگزار شد سعی کردیم نقاط قوت انجام کار تیمی را به نمایش گذاشته و در کنار آن نقاط ضعف را شناسایی و آن را رفع کنیم.