برخی از توزیع عادلانه یارانه‌ها ناراحتند

رییس جمهور با دفاع از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به توده‌های مردم، گفت:‌ اختصاص ۱۰ درصد منابع بانکی به بنگاه‌های زودبازده، سرعت پیشرفت کشور را چند برابر می‌کند. به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد دیروز در مراسم ششمین سالگرد تاسیس صندوق مهر امام رضا (ع) در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه همه مردم که آقازاده نمی‌شوند، افزود: اکثریت ملت افراد معمولی هستند و اشکالی ندارد اگر ۱۰‌درصد از منابع بانکی در لایه‌های پایین‌تر و در بین افراد معمولی در بنگاه‌های کوچک توزیع شود.

همچنین به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور با بیان اینکه باید در کنار سرمایه‌گذاری برای بنگاه‌های بزرگ برای خود اشتغالی و بنگاه‌های کوچک زودبازده نیز سرمایه‌گذاری شود و دولت در این راستا از این موضوع حمایت می‌کند، گفت: یک کشور یک شبه ساخته نمی‌شود با دود و فوت نیز ساخته نمی‌شود با کار ساخته می‌شود و این ساختن و کار باید شامل تمام نقاط کشور شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه افرادی هستند که از خوشحالی مردم خوشحال نمی‌شوند، گفت: برخی از اینکه می‌بینند یارانه‌ها عادلانه توزیع می‌شوند ناراحت هستند و شب خوابشان نمی‌برد و دنبال فرصت و بهانه‌ای می‌گردند تا زهرشان را بریزند و در این ارتباط مشکل ایجاد کنند.

جمع‌آوری منابع قرض‌الحسنه

احمدی‌نژاد با بیان اینکه به همکاران خود در دولت از جمله به معاونت برنامه‌ریزی توصیه و تاکید می‌کنم که از صندوق مهر امام‌رضا(ع) حمایت بیشتری کنند، گفت: خود صندوق نیز باید به دنبال منابع قرض‌الحسنه باشد. شنیدم که بانک مرکزی با این موضوع موافق نیست. در جلسه هیات دولت از بانک مرکزی می‌خواهم که اجازه دهد که صندوق منابع قرض‌الحسنه را جمع‌آوری کند و این مشکل برطرف شود. وی ادامه داد: توده‌های مردم که وام‌های کوچک می‌گیرند خوش حساب‌ترین مشتری‌های بانکی‌ هستند و از نان‌شان می‌زنند که قسط خود را بدهند و بدحساب‌ترین مشتری‌ها کسانی هستند که ادعا دارند و منت بر سر ملت می‌گذارند؛ در حالی که اگر آن‌ها پولشان را برگردانند کل این صندوق احیا می‌شود. دست اینها در دست عد‌ه‌ای است و بعضا قدرت و ثروت با هم گره خورده است و می‌بینید که بعضا چه فشارهایی می‌آورند.

همچنین با حضور رییس‌جمهور دستور پرداخت همزمان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به شش هزار متقاضی اشتغال اعطا شد. به گزارش ایسنا در حاشیه مراسم ششمین سالگرد تاسیس صندوق مهر امام رضا (ع) که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود، با حضور رییس‌جمهور، وزیر کار، مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) و سعیدلو دستور پرداخت همزمان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به شش هزار متقاضی اشتغال به مبلغ کل ۶۰۰ میلیارد ریال داده شد.