فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: دلیل درگیری مرزی اخیر بین مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان، ورود غیرقانونی مرزبانان این کشور به خاک ما بود.

به گزارش مهر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم دیروز در حاشیه دیدار با فرماندهان انتظامی آذربایجان شرقی به خبرنگاران گفت: مسوولان جمهوری آذربایجان برخورد قانونی ایران در حادثه درگیری مرزی را پذیرفتند. سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سوال مهر درباره آخرین وضعیت درگیری مرزی و کشته شدن یکی از اتباع جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان ورود غیرقانونی مرزبانانش به حدود ایران و برخورد قانونی ایران را پذیرفت.

فرمانده ناجا گفت: مرزبانان جمهوری آذربایجان با وجود اینکه به اشتباه وارد ایران شده و تجاوز مرزی داشتند، به اخطار مرزبانان کشورمان توجهی نکردند که مرزبانان ایران مطابق وظیفه قانونی اقدام کردند و البته جمهوری آذربایجان هم این برخورد را پذیرفت. فرمانده نیروی انتظامی همچنین در بخش دیگر سخنانش گفت: خوزستان و فارس به علت ظن خانوادگی دارای بیشترین نرخ وقوع قتل خانوادگی هستند. سردار احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه میزان قتل عمد در چهارماه نخست سال ۹۰ در مقایسه با مدت مشابه سال۸۹، چهار درصد کاهش یافته است، گفت: درصد کشف نیز در این مدت از ۸۲ درصد به ۸۸ درصد رسیده است، اما فضایی به علت برجسته شدن برخی حوادث ایجاد شده است که آمارها خلاف آن را نشان می‌دهد.