دلیل حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان

آیت‌الله مهدوی‌کنی: رفتن بنده به مجلس خبرگان برای رفع دعوا بود، و الا بنده در این انقلاب به دنبال هیچ مقام و ریاستی نبوده‌ام

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قبول کردن ریاست مجلس خبرگان از جانب وی برای ریاست طلبی نبوده،‌ تاکید کرد: رفتن بنده به مجلس خبرگان برای رفع دعوا بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری در مراسم افطاری ای که با حضور مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد، همه افراد و جریان‌های سیاسی را برای حفظ انقلاب به وحدت فراخواند.آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به اینکه در طول انقلاب منادی وحدت بوده است، افزود: تاریخ سی ساله انقلاب نشان داده که بنده به دنبال اختلاف و دعوا و مرافعه نبوده‌ام و حتی‌المقدور به دنبال این بوده‌ام که دوستان انقلاب را به دور هم جمع کنم و این موضوع را حتی افرادی که بنده را قبول ندارند نیز تصدیق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قبول کردن ریاست مجلس خبرگان از جانب وی برای ریاست طلبی نبوده،‌ تاکید کرد: رفتن بنده به مجلس خبرگان نیز برای رفع دعوا بوده است و الا بنده در این انقلاب به دنبال هیچ مقام و ریاستی نبوده‌ام.

وی افزود: حدیث است که «ملعون ٌ‌من ترأس» خدا لعنت کند آن کسی را که به دنبال ریاست‌ باشد. بنده هرجا که رفتم به دنبال دوستی و محبت بوده‌ام و دلم می‌خواست همه دوستان انقلاب دور هم باشند. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه هر کس انقلاب را قبول داشته باشد، اصولگرا است، اظهار کرد: به نظر بنده هر کس اصل انقلاب را قبول داشته باشد اصولگرا است و بنده آن‌ را محدود نمی‌کنم، آن اصولگرایی که مدنظر ماست به معنای بد آن؛ یعنی تعصب نیست، بلکه هر کس اساس اسلام و انقلاب را پذیرفته و به آن پایبند باشد، اصولگرا است. وی در ادامه گفت: بنده اصولگراها را به ائتلاف دعوت کرده‌ام؛ اما با این وجود باز در برخی مطبوعات و سایت‌ها می‌بینیم که مطالب تفرقه‌افکن منتشر می‌شود؛ ولی بنده ایستاده‌ام که با توجه به وصیت امام و پشتیبانی مقام معظم رهبری با هم باشیم. مبادا به خاطر شاخه‌ها، ریشه‌ها را بخشکانیم، همان‌گونه که رهبری فرمودند، جذب حداکثری ضرورت دارد و در غیر این‌ صورت بُرد با دشمن است.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که انقلاب بماند. اگر کاری انجام دهیم یا به خاطر اختلاف سلیقه کاری کنیم که به انقلاب ضربه بخورد، مسلما گناه بزرگی انجام داده‌ایم و خون همه این شهدا را زیر پا گذاشته‌ایم و باید به سمتی که خداوند و حضرت امام زمان عجل‌الله‌ تعالی‌ فرجه‌الشریف دوست دارند، حرکت کنیم.