وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت ادعا نکرده که برای ایجاد دو و نیم میلیون فرصت شغلی صرفا منابع بانکی یا بودجه دولتی کفایت می‌کند، بلکه برای اجرای این طرح، دولت بیشتر ظرفیت‌سازی و بسترسازی می‌کند و در نهایت سرمایه مردمی اعم از نیروی انسانی یا منابع مالی بیشترین نقش و تاثیر را در ایجاد اشتغال خواهد داشت. به گزارش ایسنا، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در پاسخ به برخی شبهاتی که درباره منابع و سرمایه‌ها برای ایجاد دو ونیم میلیون شغل از سوی دولت مطرح می‌شود، اظهار کرد: تمام منابع و امکانات ما برای ایجاد دو و نیم میلیون شغل در منابع بانکی و بودجه دولتی خلاصه نمی‌شود. امکانات دیگری نیز وجود دارد که بیشتر جنبه نرم‌افزاری، آموزشی و استفاده از بازارهای سرمایه و نظایر آن دارد.

شیخ‌الاسلامی به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت: بسته کاملی از مجموع سیاست‌ها و اقدامات در حوزه‌های مختلف در قالب ایجاد دو و نیم میلیون شغل طراحی شده است که می‌تواند منجر به ایجاد این تعداد شغل شود.

وی تصریح کرد: ما هم ادعا نکرده‌ایم که برای اجرای این طرح صرفا منابع بانکی یا بودجه دولتی کفایت می‌کند، بلکه برای اجرای این طرح، دولت بیشتر ظرفیت‌سازی و بسترسازی می‌کند و در نهایت این سرمایه مردمی اعم از نیروی انسانی یا منابع مالی که در اختیارشان است، بیشترین نقش و تاثیر را در ایجاد اشتغال خواهد داشت.