تکذیب تغییرات در کمیته 8+7

دنیای اقتصاد- در حالی که به نظر می‌رسد جبهه پایداری همچنان به دنبال تحقق شروط خود در کنار گذاشتن نمایندگان لاریجانی و قالیباف و اضافه شدن یک نماینده از این جبهه به گروه ۷ نفره کمیته ۸+۷ است، فعالیت‌هایی هم از سوی رسانه‌های نزدیک به این تشکل سیاسی طی روزهای گذشته در راستای تحقق شروط آنها فعال شده است. به طوری که روز سه‌شنبه خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه روح‌الله حسینیان به عضویت کمیته ۷ نفره شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در آمده است که یک روز بعد، این خبر توسط یک منبع آگاه در کمیته ۸+۷ تکذیب شد.

پیش از این نیز برخی چهره‌های تاثیرگذار کمیته ۸+۷ اعلام کرده بودند که پرونده این کمیته بسته شده است و دیگر تغییری در ترکیب آن صورت نخواهد گرفت و حتی جبهه پایداری را تهدید کرده بودند که در صورتی که در جلسات ۸+۷ شرکت نکنند احتمال حذفش از این کمیته وجود دارد.

با این وجود، یک منبع نزدیک به شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان، اخبار منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری در خصوص اعلام برخی اسامی برای اضافه شدن به شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان را تکذیب کرد. این منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد که ساز و کار شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان به قوت خود باقی است و درصورت هرگونه تغییری در کمیته داوری و اجرایی اخبار آن از طریق جبهه متحد اصولگرایان به اطلاع رسانه‌ها و مردم خواهد رسید.

تاکید آیت‌الله مهدوی‌کنی بر پرهیز از اختلاف

در همین حال رییس مجلس خبرگان رهبری وصیت خود را به نیروهای انقلاب دوستی و حفظ وحدت خواند و گفت: اگر کسی انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد می‌توان با وی دوست بود. به گزارش مهر، آیت‌الله مهدوی‌کنی در مراسم شب قدر که در مسجد دانشگاه امام صادق(ع)برگزار شد با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: اگر اصولگرایان در این دوره ائتلاف و وحدت کنند حتما پیروز خواهند شد و ما شاهد مجلس انقلابی خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ وحدت و ائتلاف بین نیروهای انقلاب افزود: بنده همواره بر دوستی و حفظ وحدت بین نیروهای انقلاب تاکید می‌کنم و اگر کسی انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد می‌توان با وی دوست بود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی تصریح کرد: وصیت بنده به نیروهای انقلاب آن است که وحدت کنند و از اختلاف بپرهیزند؛ چرا که دشمنان همواره از اختلاف ما در داخل خوشحال می‌شوند.

الزام جبهه پایداری به تمکین از جامعتین

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز در این باره گفت: جبهه پایداری برای حضور در کمیته ۸+۷ باید از جامعتین و نظرات کمیته تمکین نماید. محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا وسیما) با اشاره به جلسه آینده کمیته ۸+۷ گفت: این جلسه همانند جلسات دیگر ۸+۷ در راستای بررسی آخرین وضعیت جریانات و طیف‌های اصولگرایی برای شرکت در انتخابات مجلس نهم می‌باشد. حبیبی در خصوص حضور اعضای جبهه پایداری در این کمیته گفت: تمامی شخصیت‌ها و جریانات اصولگرایی باید برای شرکت در انتخابات مجلس نهم، حرکت در مسیر جامعتین و کمیته ۸+۷ را سرلوحه خود قرار دهند؛ بنابراین جبهه پایداری نیز باید از این امر تمکین نماید. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای جبهه پایداری برای اینکه حضورشان در کمیته ۸+۷ استمرار داشته باشد، باید از جامعتین تمکین داشته باشد.