اعضای دولت در برابر زیاده‌خواهان می‌ایستند

عکس‌ها: ایرنا و سایت خبری جماران

دنیای‌اقتصاد- رییس‌جمهور و هیات وزیران، همزمان با هفته دولت، برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره) در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور یافتند. در این مراسم علاوه بر اغلب اعضای دولت، اسفندیار رحیم‌مشایی رییس‌دفتر رییس‌جمهور هم که طی چند ماه گذشته از حضور در جلسات هیات دولت و همراهی رییس‌جمهور در مراسم مختلف خودداری می‌کرد، حاضر بود. این در حالی بود که وی پس از غیبتی صدوسیزده روزه در بین اعضای دولت ظاهر شد، چراکه نزدیک به چهار ماه است در هیچ یک از جلسات هیات دولت یا برنامه‌های مختلف دولت و رییس‌جمهور دیده نشده بود. ماه گذشته نیز مرکز اطلاع‌رسانی و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که رحیم‌مشایی بیش از ۱۰۰ روز ‌هیچ‌گونه برنامه سخنرانی نداشته است.

محمود احمدی‌نژاد اما در این مراسم در کنار سایر اعضای دولت به فرزند امام (ره) نیز ادای احترام کرد و بر سر مزار شهیدان دولت نیز حاضر شد و با قرائت فاتحه یاد آنان را گرامی داشت. رییس‌جمهور سپس در سخنانی کوتاه بی آنکه نامی از گروه یا فردی ببرد، تاکید کرد که اعضای دولت بار دیگر با امام خمینی (ره) و شهیدان رجایی و باهنر پیمان می‌بندند که «در برابر زیاده‌خواهان بایستند و از اصول و ارزش‌ها کوتاه نیایند و تا آخرین لحظه این راه را ادامه دهند.»

راه امام (ره) کامل است

به گزارش سایت ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد همچنین اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی است برای تجدید میثاق و تشریح فعالیت‌هایی که دولت در پیش دارد. وی گفت: دولت در هفته دولت خدمت امام شهدا می‌رسد و بر راه ایشان میثاق دوباره می‌بندد زیرا راه امام راهی کامل برای زندگی سعادتمند است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه نظام فکری و رفتاری امام خمینی (ره) برنامه‌ای کامل برای سعادت انسان است، گفت: ایمان به خدا، پاکی، مردمی بودن، ایستادگی در راه، اصول و ارزش‌های الهی، صداقت در تصمیم‌گیری و اجرا، از اصول و معیارهای مکتب امام راحل است که می‌توان با توجه و پیروی از آنها سعادتمند شد.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه ستون فقرات اندیشه امام (ره) و مکتب ایشان تنها کار برای خدا بود، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بارها بر این موضوع تاکید کردند که رمز کمال و سعادت جامعه بشری تنها کار برای خداست و امروز همه مشکلات جامعه بشری به خاطر عدول از این اصل است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه انسان هر مقداری که کارش غیرخدایی باشد به همان میزان دچار مشکل خواهد شد، تصریح کرد: اگر کار برای خدا باشد خستگی و فاصله گرفتن از اصول در آن معنا ندارد و هیچ نگرانی از هجمه‌ها و فشارها وجود نخواهد داشت.

رییس‌جمهور با اشاره به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر همه عالم در برابر او بایستد یک تنه در برابر آنان خواهد ایستاد، اظهار کرد: در یک اجتماع وسیع، همگان به نفع امام(ره) شعار می‌دادند که امام در همان‌جا فرمودند؛ اگر همه این افراد برعلیه من نیز شعار می‌دادند در تصمیمات و روحیه من تاثیری نداشت.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: کار برای خدا به معنای رها شدن در ملکوت و پرکشیدن به سمت خدا و دل بریدن از تمامی مادیات دنیوی است.

رییس‌جمهور شهیدان رجایی و باهنر را از شاگردان برجسته مکتب امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر کار برای خدا را در میدان عمل به نمایش گذاشتند؛ در دوره کوتاه شهید رجایی همه دولت با تمامی موجودیت خود به صحنه آمد و تنها به دنبال ایستادگی در برابر ارزش‌ها و خدمت به مردم بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هجمه‌ای که در آن دوران به شهید رجایی و باهنر وارد شد بی‌سابقه بود، گفت: از آنجایی که کار این شهیدان برای خدا بود باعث شد در برابر تمامی آن هجمه‌ها بایستند تا جایی که بدن‌های پاک آنها سوخت اما یک لحظه از خدمت به مردم غافل نشدند.

احمدی‌نژاد در ادامه صداقت، ایستادگی بر حق و عدالت و مقابله با خودخواهان، مستکبران و چپاولگران را از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد و گفت: اندیشه شهید رجایی و راه و مدیریت وی، الگوی عینی خدمتگزاری و برگرفته از راه امام(ره) است که امروز اعضای دولت بار دیگر با امام خمینی(ره) و شهیدان رجایی و باهنر پیمان می‌بندند که در برابر زیاده‌خواهان بایستند و از اصول و ارزش‌ها کوتاه نیایند و تا آخرین لحظه این راه را ادامه دهند.

نظر احمدی‌نژاد درباره استیفای حقوق زنان

همچنین به گزارش ایرنا، «محمود احمدی‌نژاد» در دیدار با جمعی از فعالان و مدیران عرصه زنان و خانواده در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: اگر زنان جامعه ما با نگاه بالاتر به موضوع استیفای حقوق خود نگاه و این‌گونه فکر کنند که باید حق انسان استیفا شود، خود به خود حق زنان نیز در چنین شرایطی استیفا خواهد شد.رییس قوه مجریه در ادامه گفت: هر قدر که برای استیفای حقوق زنان تلاش شود برخی عناوینی چون فعالیت‌های فمینیستی به این تلاش‌ها می‌دهند یا برچسب‌های دیگری به آن می‌زنند و ممکن است عده‌ای هم پیدا ‌شوند تا از این فرصت برای ایجاد یک فضای کاذب استفاده کنند.