عامل قتل «دکتر سرابی» با لبخند به دار آویخته شد

خانواده دکتر سرابی در اثر تهدید وابستگان محکوم، از تهران رفتند؟

صبح روز گذشته سجاد کریمی ،عامل قتل دکتر «غلامرضا سرابی» ـ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ـ در میدان ۵۳ نارمک تهران (محل وقوع جرم) به دار آویخته شد. به گزارش ایسنا، درست یک سال قبل و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از به قتل رسیدن دکتر عبدالرضا سودبخش ـ دانشیار بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) ـ خبر رسید که دکتر غلامرضا سرابی ـ فوق تخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ـ نیز حوالی ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه ۳۱ شهریورماه مقابل مطب خود در میدان ۵۳ نارمک از سوی فرد یا افرادی ناشناس هدف گلوله قرار گرفته اما این سوء قصد ناموفق بوده و این پزشک در بخش ICU بیمارستان امام حسین (ع) بستری شده است که به علت شدت جراحات وارده وی جان خود را از دست داد.

دیروز اما عامل قتل دکتر سرابی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران که انتقام‌گیری از پزشک معالج مادرش را انگیزه قتل این متخصص قلب و عروق عنوان کرده بود، درحالی که با خنده از خودروی مخصوص حمل محکومان برای اجرای حکم خارج می‌شد رو به خبرنگاران گفت که «فقط می‌داند ناراحت نیست.»

قاتل: آن دنیا مصاحبه می‌کنم

ساعت ۵ و ۵۱ دقیقه صبح دیروز در خودرو انتقال محکوم باز شد و متهم با لبخندی بر لب و چشمانی که از شدت نور فلاش دوربین‌ها تحت تاثیر قرار گرفته بود، از خودرو پایین آمد. در همین لحظه خبرنگاران اطراف «سجاد کریمی» جمع شدند. خبرنگاری از او پرسید آیا اشتباه پزشک انگیزه مناسبی برای قتل بود؟ که او در پاسخ گفت: من به خاطر مادرم اینجا هستم و فقط می‌دانم هیچ ناراحتی ندارم.

خبرنگار سوال خود را این گونه تکرار کرد که شاید این یک خطای پزشکی باشد؟ سجاد کریمی گفت: خب خطای پزشکی که بود.

سجاد کریمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا از اقدام خود پشیمان است یا خیر؟ گفت: من از اقدام خود پشیمان نیستم. وی ادامه داد: اگر هم مقصر باشم در آن دنیا پاسخ می‌گویم.

خبرنگاری از چگونگی تهیه اسلحه پرسید که وی در پاسخ گفت: اسلحه فراوان است. هر خانه‌ای که در آن ۲ عدد اسلحه نباشد خانه نیست.

آخرین سوال این گونه مطرح شد که شاید پزشک خطایی مرتکب شده اما شما قتل نفس را از روی عمد مرتکب شدید، چه جوابی دارید؟ متهم در حالی که آماده رفتن به بالای سکوی اعدام بود، با خنده گفت: بعدا. جواب این سوال‌تان را در آن دنیا می‌دهم و سپس به سمت جرثقیل حرکت کرد. همچنین به گزارش فارس، سجاد در آخرین مصاحبه با یکی از خبرنگاران درباره این حادثه گفته بود که با کوشا متهم قتل در پل مدیریت در یک بند بوده است و از او خواسته بعد از اجرای حکم در آن دنیا جایی برایش رزرو کند. سجاد با بیان اینکه اجرای حکم او نباید علنی باشد گفته بود به دیدن پدر و مادرش که در انتظار او هستند خواهد رفت.

در ساعت ۵ و ۵۳ دقیقه متهم روی سکوی اجرای حکم و روی چهار پایه قرار گرفت و محکوم به اعدام در حالی که همچنان خنده بر لب داشت، اطرافش را نگاه می‌کرد و سرش را جلو آورد تا طناب آبی رنگ به گردن او آویخته شود. یک دقیقه بعد حکم دادگاه توسط سرپرست دادسرای جنایی تهران قرائت شد و پس از پایان آن در ساعت ۵ و ۵۷ دقیقه ضابطین اجرای حکم چهارپایه را از زیر پای «سجاد کریمی» ۲۵ ساله کشیدند تا رفته رفته خنده از روی اطمینان او، رنگ ببازد. حدود ۷ تا ۸ دقیقه محکوم به اعدام در حال جان دادن بود و چند دقیقه بعد از آن از حرکت بازایستاد. دقایقی بعد از اجرای حکم بود که ابرهایی سیاه رنگ در آسمان پدیدار شدند و حدود پانزده دقیقه باران بر فراز شهر بارید.

در این میان نه از خانواده دکتر سرابی که گفته می‌شد در اثر تهدید وابستگان محکوم به خارج از تهران انتقال داده شده‌اند و نه از خانواده محکوم کسی در صحنه اجرای حکم حضور نداشت و تنها وکلای خانواده دکتر سرابی در محل حاضر شده بودند.