دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‌ای به شهروندان هشدار داد که در سفرهای استانی هیات دولت مراقب سوءاستفاده افراد سودجو باشند. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، این دفتر در پی اخبار دریافتی مبنی بر احتمال سوء استفاده بعضی از افراد سودجو در خلال دور چهارم سفرهای استانی از درخواست‌ها و نامه‌های مردمی، اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه تاکید شد که هموطنان برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده می‌توانند درخواست خود را قبل از مراجعه به ستادهای ارتباط مردمی، توسط خود یا افراد قابل اعتماد تهیه و به هنگام مراجعه به ستادهای مستقر در استان‌ها یا شهرستان‌ها با دریافت فرم‌های مخصوص نسبت به طرح درخواست خود اقدام کنند. اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت کشور یادآور شد: این فرم‌ها در داخل ستادها به صورت رایگان توزیع و براساس فرآیند طراحی شده توسط کارشناسان ذی‌ربط تکمیل و تلخیص شده و پس از اخذ نظریه کارشناسی در حضور نماینده ارشد دستگاه مربوطه، پذیرش شده و دستورات لازم صادر می‌شود.

در این اطلاعیه تصریح شد: مراجعان می‌توانند پس از دریافت کد رهگیری در ستادها از طریق سامانه سامد (۱۱۱)، نامه‌های خود را پیگیری کنند و از نتایج آن مطلع شوند.

در پایان این اطلاعیه به شهروندان هشدار داده شد که ضمن پرهیز از پرداخت هر گونه وجهی در قبال وعده رسیدگی ویژه و ...، مراقب افراد سودجو باشند تا جلوی سوءاستفاده این قبیل افراد گرفته شود.