6 یادداشت اعتراضی ایران به آمریکا  ظرف یک سال گذشته

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز اعلام کرد که تهران به دلیل حمایت آمریکا از گروهک‌های تروریست طی یک سال گذشته شش یادداشت اعتراض آمیز برای دولت واشنگتن ارسال کرده، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. وی با بیان اینکه آمریکا امروز با بحران جدی مخالفت ۹۹ درصدی با سیاست‌هایش در داخل و فضای بین‌المللی مواجه شده است، درباره اتهام اخیر آمریکا علیه ایران مبنی بر دست داشتن در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن گفت: این اتهام در راستای سیاست فریب افکار عمومی از تهدیدات واقعی به سمت تهدیدهای فرضی و ساختگی است. به گزارش ایسنا، جلیلی دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران تاکید کرد: از نظر ما آمریکا متهم اصلی تروریسم در جهان است. این ادعای ما به خاطر کارنامه‌ای است که دولت آمریکا در رفتارهای تروریستی دارد. این ادعای ما مبتنی بر مستندات و واقعیات است؛ نه فرضیات موهوم. بنابراین معتقدیم فرار به جلوی آمریکا نباید مانع تعقیب این کشور شود.

وی همچنین گفت: بحثی که امروز آنها درباره نیروی قدس مطرح می‌کنند سوالی است که در سطح جامعه جهانی وجود دارد. چرا نیروی قدس همزمان باید هم هدف همه جریان‌های تروریستی باشد و هم هدف جریان‌های دیکتاتوری یا برخی دیکتاتورهای منطقه‌ای و هم آمریکا باشد. چه پیوندی بین دیکتاتورهای منطقه‌ای مثل مبارک، صدام و آمریکا وجود دارد که هر دو نیروی قدس را هدف قرار می‌دهند.

جلیلی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: ما در کشور خود شاهد بودیم گروهک تروریستی که دستش به خون بیش از ۴۰۰ نفر انسان بی‌گناه آلوده بود با سرویس‌های جاسوسی آمریکا ارتباط داشت و ما شش یاد‌داشت اعتراض را در یک سال گذشته به دولت آمریکا دادیم و شواهد آن را برای بسیاری از کشورها و دبیرکل سازمان ملل ارسال کردیم.