واکنش سایت رسمی دولت به شائبه تقلب در انتخابات

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: برخی سیاسیون تلاش‌های نامطلوبی را علیه اجرای انتخابات آغاز کرده‌اند

«برخی سیاسیون» عبارتی است که سایت اطلاع رسانی دولت در گزارش خود با مضمون «ادعای تقلب در انتخابات» به افرادی نسبت داده که به نوشته آن سایت، تلاش‌های نامطلوبی را درباره اجرای انتخابات آغاز کرده‌اند. در این گزارش وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر ارشاد از تلاش عده‌ای در داخل سخن گفته‌اند که به باور آنها با قرار گرفتن در آستانه انتخابات ادعای تقلب در انتخابات آتی را مطرح کرده و این گونه برای رسانه‌های خارجی خوراک تهیه می‌کنند. این وزیران تاکیده کرده‌اند که حاشیه‌سازی این سیاسیون خللی در کار دولت ایجاد نخواهد کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در ابتدای گزارش خود نوشت:‌ به نظر می‌رسد در روزهای اخیر و از سوی برخی سیاسیون تلاش‌های نامطلوبی علیه اجرای انتخابات آغاز شده تا بار دیگر شبهاتی همچون القای تقلب در انتخابات را مطرح کنند و این دقیقا همان مواضع

ضدانقلاب و عوامل داخلی و خارجی استکبار جهانی است.

بنابراین گزارش، «مصطفی محمد نجار» وزیر کشور در واکنش به این‌گونه اخبار علیه دولت با ابراز تاسف از چنین رویکردی از سوی «برخی سیاسیون» اظهار کرد: شایعه‌سازی و حاشیه‌سازی‌ها هیچ خللی در اراده خادمین ملت به وجود نخواهد آورد. وزیر کشور گفت که در دولت خدمتگزار هیچ‌کس به این شایعه‌سازی‌ها توجه نمی‌کند، در جامعه نیز همین‌طور و کابینه کارها و امور مختلف را پیش خواهد برد. وی تصریح کرد: ما کار خود را محکم انجام می‌دهیم و به موفقیت کارها می‌اندیشیم نه حاشیه‌سازی‌های «برخی سیاسیون.»

در ادامه این گزارش آمده است: محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اظهار تاسف از چنین رویکردهای غلطی که برخی سیاسیون در پیش گرفته‌اند، بر رعایت اخلاق اسلامی و عدم دروغگویی و دروغ‌پردازی در جامعه سیاسی کشور تاکید کرد. وی گفت که یکی از اقدامات ناشایستی که در برخی رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و در مواردی حتی رسانه ملی نیز صورت می‌گیرد، انعکاس برخی اخبار جعلی است که بلافاصله تکذیب می‌شود.

حسینی گفت که نباید برای دولتی که کار خود را با جدیت انجام می‌دهد و باید در آن استحکام، استقرار، ثبات و آرامش حاکم باشد، شایعه‌سازی کرد و هر روز درباره یک وزارتخانه یا یک دستگاه تحت‌نظر آن یک خبر جعلی ساخت. وی در ادامه با بیان اینکه اختلافات سیاسی باید در جای خود مورد توجه باشد، گفت: هر کس می‌تواند از رقیب سیاسی خود انتقاد کند، نقد منصفانه داشته باشد یا اینکه خود و توانمندی‌های خود را بیان کند و این در انتخابات و مبارزات انتخاباتی پذیرفتنی است، اما مطرح کردن اخباری که پایه و اساسی ندارد، موجب بهره‌برداری دشمنان خواهد شد. وی افزود: این جعلیات عینا در رادیو و رسانه‌های بیگانه بازخورد دارد و آنها بر‌اساس چنین اخباری به تحلیل و میزگرد می‌پردازند.

این گزارش در ادامه آورده است: وی افزود که توصیه همیشگی ما به دوستان رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری این بود که در این موارد بیشتر دقت کنند، دشمن دائما در حال تهدید کشور ماست، الآن آمریکایی‌ها آن داستان ساختگی و ناشیانه ترور سفیر عربستان را مطرح کرده‌اند که چنین اقداماتی و جعل اخبار موجب زمینه‌سازی افکار عمومی جهان علیه ما خواهد شد. حسینی ادامه داد: با این‌گونه اقدامات آن‌گاه هم که تحریم می‌کنند، این تصور به وجود می‌آید که لابد حقشان بوده و دشمن به بهره‌برداری می‌پردازد. عضو کابینه دهم در ادامه گفت: جالب آنجاست که برخی هم بی‌توجه به مصالح و منافع ملی اصرار بر مطرح کردن خبر دروغ دارند، ما مواردی داشته‌ایم که یک پایگاه خبری، خبری کذب را درج کرده بعد تکذیبیه آن صادر شده، اما آن پایگاه خبری تکذیبیه را نگه داشته تا بقیه رسانه‌ها و پایگاه‌ها از آن خبر دروغ استفاده کنند و بعد تکذیبیه آن را منتشر کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جنبه‌های دیگر تخریب‌های برخی سیاسیون اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر برخی، مسائلی همچون تحریک قومیت‌ها یا اختلاف در استان‌ها را پیگیری می‌کنند که این مساله نیز خلاف مصالح و امنیت کشور است به طور مثال تصمیم گرفته می‌شود از یک استان به استان دیگر آبرسانی شود، یک مرتبه مسائلی را مطرح می‌کنند که مناسب کشور و جامعه ما نیست. عضو کابینه دهم گفت: البته مردم ما هوشیار هستند دولت نیز وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام خواهد داد؛ چرا که وظیفه خود را کار می‌داند و اگر در جایی لازم باشد توضیحات خود را نیز ارائه می‌کند.

این گزارش در پایان به سراغ وزیر راه و شهرسازی رفته و آورده است: علی نیکزاد دیگر عضو کابینه دهم هم از شیوه مطرح کردن اخبار جعلی از سوی برخی افراد و گروه‌های سیاسی انتقاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت که اگر اخبار آنان صحت دارد باید برای آن مدرک و سند بیاورند. وی با اشاره به جعل خبری در مورد برکناری وزیر کشور ادامه داد: وزیر کشور و وزارت کشور کار خود را انجام می‌دهند. نیکزاد در ادامه گفت: مثلا ادعا شده در کشور تسهیلات پرداخت نمی‌شود، سوال این است پس این ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کجا هزینه شده است؟ متاسفانه مسائلی را مطرح می‌کنند که خود هم می‌دانند که نمی‌توانند آن‌ها را ثابت کنند.