رییس پلیس اماکن: رستوران‌ها در صورت عرضه قلیان پلمب می‌شوند

به دنبال تنگ‌تر شدن حلقه عرضه قلیان طی اقداماتی در چند مرحله، عرضه آن در رستوران‌ها و اغذیه فروشان ممنوع و مکان ارائه نیز پلمب می‌شود.

رییس پلیس اصناف و اماکن عمومی کشور در این رابطه به ایلنا گفت: اغذیه فروشان، واحدهای صنفی هستند که پروانه کسب فعالیت دارند، ولی عرضه قلیان برای آنها غیرمجاز و با پروانه کسب آنها غیرمرتبط است. خلیل هلالی محمدی افزود: برای پیشگیری از عرضه قلیان در رستوران‌ها نخست از طریق اتحادیه به آنان تذکر داده می‌شود تا طبق ماده ۲۸ قانون نظام صنفی، تداخل صنفی انجام نگیرد. به گفته رییس پلیس اصناف و اماکن عمومی کشور، در صورت بی‌توجهی به تذکر اتحادیه، نیروی انتظامی وارد عمل می‌شود و پس از صدور اخطار کتبی به واحد صنفی ۱۰ روز فرصت‌ می‌دهد، در صورتی که پس از این مدت، فعالیت در این زمینه ادامه داشت، محل کسب پلمب می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح از اوایل مهر با همکاری مجامع صنفی و شورای اصناف کشور به صورت ابلاغیه صادر شده است و از آبان امسال دیگر شاهد عرضه قلیان در رستوران‌ها نخواهیم بود. هلالی با بیان اینکه به طور کلی هم‌اکنون قلیان در ۳ محل عرضه می‌شود، افزود: یکی از مکان‌ها، جایی است که از اتحادیه چایخانه‌داران و قهوه داران کشور مجوز قانونی دارد و برای محدود کردن عرضه قلیان در این مکان‌ها باید در پروسه ۲ تا ۳ ساله فرهنگ سازی شود.

وی با یادآوری اینکه در مجوزهای صادر شده برای این محل‌ها از سال ۹۰ ذکر «عرضه قلیان» حذف می‌شود، گفت: عرضه قلیان کم‌کم در تمام مکان‌ها، حذف شده، مواردی جایگزین آن می‌شود که سلامت جامعه را به خطر نیندازد.