مسوولان کیفیت کار و خدمت به مردم را ارتقا دهند

عکس: leader.ir

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نهمین و آخرین روز سفر به استان کرمانشاه، در جمع مسوولان، مدیران و کارکنان دستگاه‌های مختلف استان، خدمت صادقانه و خالصانه در نظام اسلامی را، توفیقی الهی و باعث «جلب رضایت پروردگار؛ کمک به مردم و استحکام بیشتر نظام» دانستند و تاکید کردند: کیفیت کار مسوولان ملی و محلی در سراسر کشور می‌تواند موجب افزایش یا خدای نکرده کاهش آبروی نظام شود بنابراین مسوولان تا سر حد ممکن، کیفیت کار و خدمت افتخارآمیز خود را افزایش دهند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آمادگی همیشگی ملت را برای حضور در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و کشور، شگفت‌آور خواندند و افزودند: زبان، برای تشکر از مردم واقعا قاصر است و آنان با وجود مشکلات و کاستی‌های موجود، همواره در دفاع از اسلام و انقلاب، از همه مسوولان جلوتر هستند.

ایشان، مجاهدت‌های مستمر مردم استان کرمانشاه، وفاداری آنان به اسلام و انقلاب و ابراز لطف و محبت عمیق آنان را، باعث سنگین تر شدن تعهد مسوولان کشور و استان دانستند و خطاب به مسوولان ملی و محلی افزودند: در هر جا هستید نقش خود را در خدمت به این مردم عزیز، شریف، نجیب و صبور، به بهترین وجه انجام دهید.

رهبر انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های استان کرمانشاه را برای پیشرفت و توسعه خوب دانستند و افزودند: دولت نیز مصوبات مهمی برای عمران و آبادانی استان و دستیابی مردم به سطح ممتاز زندگی و رفاه داشته است که باید با همت دست جمعی و کار گسترده همه مسوولان کشوری و محلی، به درستی اجرا شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از قول مساعد هیات وزیران برای پیگیری جدی و اجرای کامل مصوبات تشکر کردند و افزودند: مسوولان محلی نیز با انجام دادن تکالیف خود و جذب درست و عقلانی بودجه‌های تخصیص یافته، اجرای مصوبات را، به‌طور مستمر، پیگیری کنند تا حرکت عمومی و برنامه‌ریزی شده برای حل مشکلات استان به‌ویژه مشکل اشتغال، همواره از شتاب لازم برخوردار باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی و تشکر از «صفا و محبت شیرین و بی‌دریغ» مردم استان و زحمات مسوولان محلی، از افراط مراکز مسوول در نصب عکس‌ها و تابلوهای تبلیغاتی در استان گله و خاطر نشان کردند: این‌گونه «تبلیغات هزینه بر و پُر رنگ و لعاب»، متناسب با شان طلبگی ما و درخور نظام اسلامی نیست و از لحاظ علمی نیز اثر بخشی مناسبی نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان استمرار توطئه‌های دشمنان ملت را نشان‌دهنده حرکت رو به جلو جمهوری اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: لشگر کشی مداوم تبلیغاتی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی جبهه استکبار، دلیل روشنی بر حرکت پُر سرعت ملت ایران در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌هاست؛ چرا که اگر حرکت ملت دچار رکود و عقب ماندگی و ضعف شده بود دشمن این همه خود را به آب و آتش نمی‌زد. ایشان با اشاره به بیداری اسلامی ملت‌های منطقه، استقبال و پیروی ملت‌ها از گفتمان ملت ایران یعنی «گفتمان اسلام و پیروی از شریعت» را، نشانه توجه ملت‌ها به الگوی جمهوری اسلامی برشمردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در این شرایط حساس که ملت ایران به الگو و نمونه‌ای برای منطقه تبدیل شده است همه باید مراقبت کنیم که چهره‌ای زیباتر، جذاب‌تر و هماهنگ‌تر از ایران عزیز در ذهن ملت‌های منطقه ترسیم شود تا تلاش مستمر دشمنان برای تخریب این چهره بی اثر بماند.

تشکیل جلسه هیات وزیران

همچنین هیات وزیران، پس از تشکیل جلسه ویژه در استان کرمانشاه، چهارشنبه شب به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید و گزارش تصمیم‌ها و تدابیر دولت را برای حل مسائل و مشکلات استان و شتاب گرفتن روند توسعه این منطقه ارائه کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، حل مشکلات استان کرمانشاه را نیازمند اهتمام کامل، کار فوق‌العاده و تدابیر ویژه دولت خواندند و با تشکر از توجه دولت به مسائل این منطقه تاکید کردند: باید با جدیت و تحرک تمام، وارد میدان خدمت به مردم عزیز این استان شد تا وضع منطقه جهش محسوسی پیدا کند.

ایشان «ضرورت خدمت به مردم سراسر کشور»، «شور و صفا و صمیمیت خاص مردم استان» و «عقب‌ماندگی اکثر شاخص‌های منطقه از متوسط کشوری» را سه دلیل عمده برای اهتمام ویژه دولت به حل مسائل استان برشمردند و خاطرنشان کردند: کارهای خوبی در منطقه انجام شده است، اما تا رسیدن استان کرمانشاه به نقطه‌ای که شایسته این مردم شریف است فاصله فراوانی وجود دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نگرانی و دغدغه مسوولان را درباره انجام دادن کامل وظایف خود در قبال مردم، امری ضروری و پسندیده خواندند و افزودند: دولت کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری مستمر اجرای مصوبات خود در خصوص استان کرمانشاه تشکیل دهد و استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس نیز با محوریت نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، به جد پیگیر اجرای این مصوبات باشند تا وضع مردم منطقه، تکانی جدی بخورد. ایشان، اشتغال را مساله اصلی استان کرمانشاه برشمردند و با فراخواندن مسوولان به همت مضاعف برای حل این مشکل خاطرنشان کردند: باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم از جمله جذب سرمایه بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و دیگر بخش‌ها، مشکل بیکاری را حل و دغدغه اصلی مردم و جوانان استان را رفع کرد.

ایجاد کانال‌های آبرسانی در مناطق اطراف سدهای استان، گسترش تجارت مرزی، افزایش صادرات و ترانزیت کالا، حل موانع جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله نکاتی بود که رهبر انقلاب در این دیدار به‌عنوان دیگر خطوط اصلی کاری دولت برای توسعه استان کرمانشاه بیان کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اولویت بندی حقیقی نیازهای استان و پرهیز از پرداختن به مسائل غیراصلی، افزودند:به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که سرمایه‌های مورد نیاز طرح‌های مصوب، حتما تامین شود و از هم‌اکنون بتوان روی آنها حساب کرد. رهبر انقلاب با اشاره به انگیزه فراوان دولت برای کار و تلاش، به دست اندرکاران قوه مجریه توصیه کردند: تا روز آخر، با همین انگیزه به خدمت مشغول باشید و اجازه ندهید بحث دو سال پایانی کار این دولت و رو به پایان بودن دوران مسوولیت بر تلاش‌های شما اثر منفی بگذارد. ایشان مردم داری و گشاده رویی در برخورد با مردم را شرط لازم مسوولیت و خدمت‌گذاری در نظام اسلامی خواندند و با اشاره به اقدام خانم محجبه بسیجی در تقدیم مدال طلای مسابقات جهانی وشوو افزودند: قشرهای مختلف مردم استان که با روحیه صفا و جوانمردی به کار و تلاش مشغولند شایسته بهترین خدمات هستند.

دیدار با زنان ایثارگر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همچنین صبح پنجشنبه در دیدار شماری از زنان ایثارگر استان کرمانشاه،‌ از جمله تعدادی از زنان جانباز ۷۰ درصد، این اسوه‌های صبر و سرافرازی را مورد تفقد قرار دادند. در این دیدار سرشار از صفا و معنویت بانوان ایثارگر استان کرمانشاه از عشق و وفاداری به اسلام و انقلاب سخن گفتند. رهبر انقلاب نیز با تحسین و تجلیل از ایمان و استقامت آنان، اجر عظیم پروردگار کریم را پاداش حقیقی ایثار و وفاداری این بانوان بزرگوار و خانواده‌های عزیز آنان دانستند. در این دیدار شماری از خانواده‌های چند شهید و خانواده‌های برخی فرماندهان شهید استان نیز حضور داشتند.

عیادت از احمد عزیزی

رهبر معظم انقلاب ظهر پنج‌شنبه نیز با حضور در بیمارستان امام رضای کرمانشاه از احمد عزیزی شاعر توانا و خوش قریحه کشور که در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری است عیادت و برای سلامتی این شاعر انقلاب دعا کردند.

بازگشت به تهران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از پایان سفر ۹ روزه به استان کرمانشاه و دیدار با قشرهای مختلف مردم مومن، دلاور و خونگرم این استان، بعدازظهر پنج‌شنبه به تهران بازگشتند.